Digitální marketing ve sportovním prostředí Propagace a média (np2285) Michal Jilka Struktura seminářů Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Datum Téma 23.2. Představení a seznámení s obsahem předmětu 2.3. Specifika sportovního marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix 9.3. Corporate Identity 16.3. Mediální plánování a Public relations 23.3. Digitální marketing ve sportovním prostředí 30.3. PRE proces – audit, cíle, strategie a plány 6.4. Příprava projektů 13.4. Příprava projektů 20.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 16.4.) 27.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 23.4.) Digitální marketing (Frey, 2011; (Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, 2003) •Nejmodernější a neustále se rozvíjející nástroj komunikačního mixu • •Jednoduché dosažení komunikačních cílů: Michal Jilka - Propagace a média (np2285) •Ovlivňuje přístup a povědomí o značce •Poskytuje obsah a detailní informace •Stimuluje odpověď – př. kliknutí na informaci, nalezení kontaktů •Usnadňuje transakce •Získává a udržuje zákazník Nástroje digitálního marketingu •Webové stránky •Elektronická pošta (e-mail) •Sociální sítě – specifický obsah (videa, fotky, výzvy, soutěže, motivace…) •Facebook •Twitter – hashtagy •Instagram – hashtagy •YouTube aj. •Mobilní komunikace •Mobilní aplikace •Virtuální realita Michal Jilka - Propagace a média (np2285) NUTNÉ VĚDĚT DOPŘEDU, JAKÝ OBSAH CHCI V RÁMCI DANÉHO NÁSTROJE KOMUNIKOVAT! Webové stránky •Implicitní obsah (to co není na první pohled vidět) •Zdroj návštěvy webu •Doménové jméno •Klíčová slova •Title, description, tagy, metatagy atd. • •Explicitní obsah (na první pohled vnímatelné) •Psaní textů (A – attention, I – interest, D – desire, A - action) •Nadpisy (H1 a H2) + text odpovídá klíčovým slovům •Design – vizuální podoba i zpracování •Audiovizuální obsah • •Pravidlo 3 kliknutí Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Sportovci na Facebooku •Petr Čech 5,2 mil. 2 % českých fanoušků •Jaromír Jágr 739 tis. 85 % českých fanoušků •Petra Kvitová 661 tis. 27 % českých fanoušků • • •Cristiano Ronaldo 120 mil. •Lionel Messi 88 mil. •Neymar 59 mil. • •http://fanpagelist.com/category/athletes/ Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Jak lze cílit na fanoušky/zákazníky •Vědět něco o fanoušcích/zákaznících •Google Analytics •Přehledy na Facebooku/Instagramu •Vlastní průzkumy • •Vědět něco o konkurenci •SimilarWeb, SEMrush • •SEO – neplacené vyhledávání vs. PPC – placená reklama •Podklady – analýza klíčových slov • Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Selský rozum üVšeobecné názvy produktů / kategorie üSpecifikace produktu (cena, příd. jména) üSynonyma Nástroje üKeyword Planner v Adwords, Našeptávač Skliku, keywordtool.io üData konkurence (Similarweb, SEMrush) Vlastní data üGoogle Analytics üSearch Console üSearch Term Report aj. Kabátová, M. (2017) Případová studie: Hummel Open Game – webové stránky •Doména: •www.opengame.cz •hummel16.opengame.cz, hummel15.opengame.cz, hummel14.opengame.cz, hummel13.opengame.cz, hummel12.opengame.cz, hummel11.opengame.cz, hummel10.opengame.cz a hummel09.opengame.cz. • •Title: Hummel Open Game •Description: Florbalový turnaj v Brně • • Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Případová studie: Hummel Open Game – webové stránky •Klíčová slova (KW) – Floorbal, florbal, letní turnaj, opengame, hummel opengame, brno (od r. 2013 neměněná) •Placené formy reklamy (PPC a SEM) nebyly využívané •Přístupy na web přes vyhledávače: • Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Výřez obrazovky •Neresponzivní design – aplikace •Největší nápor webu během turnaje – počet příspěvků 4 – 6 denně •Příspěvky převážně v češtině, v angličtině jen podstatné informace •Hlavní nadpisy H1 a H2 nekorespondovaly s klíčovými slovy •Obsah: •Zprávy z turnaje •Fotogalerie •Textové přenosy • Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Případová studie: Hummel Open Game – webové stránky •Propojený grafický vizuál a všechny prvky s webem •2 700 fanoušků (k 27. 4. 2016) •Výrazná popularita obrazového materiálu – lepší sdílení •Příspěvky v českém i anglickém jazyce s propojením na web Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Případová studie: Hummel Open Game – Facebook Výřez obrazovky Výřez obrazovky Případová studie: Hummel Open Game – cíle v rámci digitálního marketingu •Zvýšení návštěvnosti webových stránek z vyhledávačů •Kvalitnější textové přenosy (z dotazníku) •Zpřehlednění fotogalerie (z dotazníku) • •Zvýšení popularity facebookové stránky na min 3 000 bez využití placené reklamy •Využívat především obrazový materiál k publikování • • Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Případová studie: Hummel Open Game – výsledky Michal Jilka - Propagace a média (np2285) •Změna KW na webu •Aplikace KW do nadpisů a textu •Zavedení responzivního designu •Vyšší rozlišení fotek a jejich třídění • •Soutěž na Facebooku •Mediaplán příspěvků •Důraz i na anglické příspěvky •Propojení s Instagramem •#hummelopengame #hog2016 •Propojení s YouTube Výřez obrazovky Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Výřez obrazovky Výřez obrazovky Výřez obrazovky Úkol na teď a do projektů •Vymyslet, jaké prvky digitální marketingu lze využít pro propagaci vaší organizace/klubu + odůvodnění volby daného kanálu (alespoň 3 argumenty) •Pro webové stránky vymyslet vhodná klíčová slova •Vymyslet obsah, který se bude v rámci daných kanálů publikovat •Webové stránky – 2 články, které budou odpovídat principům publikování na webu (hlavně nadpis a 2-3 odstavce textu) •Facebook – 3 statusy •Instagram – 2 posty •Jiné – nechám na vás Michal Jilka - Propagace a média (np2285)