Ochrana spotřebitele a slabší strany Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník Hlava I DÍL 3: Obsah závazků §1789-1809 · Smlouvy uzavírané adhezním způsobem §1798-1801 DÍL 4: Ustanovení o závazcích ze smluv uzavřených se spotřebitelem §1810-1867 · Oddíl 1 – Obecná ustanovení §1810-1819 · Oddíl 2 – Uzavírání smluv distančním způsobem a závazky ze smluv uzavíraných mimo obchodní prostory §1820-1851 Hlava II · Práva z vadného plnění §2099-2112 Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů Další informace např. na portálu dTest: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/co-ma-obsahovat-reklamacni-protokol/14 Co má obsahovat reklamační protokol? Nezbytné náležitosti Z protokolu má být jasně patrný prodejce, spotřebitel (jméno, adresa a jiné kontaktní údaje) a jejich vzájemný vztah (zpravidla datum uzavření kupní smlouvy a předmět koupě), datum uplatnění reklamace, co je obsahem reklamace (popis vady) a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (uplatněné právo např. na dodání nové věci či opravu). Další informace Při přebírání vyřízené reklamace spotřebitelem má prodejce povinnost doplnit potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Zákonný podklad: § 19 odst. 1, § 24 odst. 7 písm. t) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 2173 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník