Max 35 bodů. (7x 35), nadpoloviční většina bodů 18 = E splněno, vždy p i k, 2264, 2087, 2220 19-22 D 23–28 C 29-32 B 33-35 A A – obecná část A1 Zařazení psychologie SPORTU do vědních oborů, často řešená témata A2 Pojetí psychiky v historickém kontextu: přínos pro současnost. A3 Profesiografie, psycho-sportogram: podstata A4 detailní charakteristika skupiny sportů: (extra losování) A5 Psychika, motorika (determinace motoriky, paradigma) B – procesy kognitivní - souvislost s psycho-sportogramem B1 procesy kognitivní – vnímání: podstata percepce, princip prahovosti, vnímání prostoru a času, komplexní vjemy. B2 Procesy kognitivní: koncentrace a problematika reaktibility - souvislost s psycho-sportogramem B3 Procesy kognitivní: paměť, představy - souvislost s psycho-sportogramem B4 Procesy kognitivní: intelekt, myšlení, řeč – souvislost s psycho-sportogramem B5 Psychika a lateralita – vztah k motorice v rámci psycho-sportogramu C – procesy emočně motivační – příklady z PA a sportu: zdroje - řešení C1 Procesy emočně-motivační (přehled). C2 problematika strachu, dimenze strachu. C3 Agrese, agresivita, její komponenty, řešení. C4 Emoce (charakteristika) – vztah k úspěchu a neúspěchu. C5 Stress - frustrace: výklad obsahu, prevence, reakce, příčin a řešení. D motivace - příklady z PA a sportu: zdroje - řešení D1 Motivace, základní teorie, charakteristika. Výkonová motivace: charakteristika, zdroje, odraz v chování, výchova. D2 Vnitřní a vnější motivace: popis, prostředky, důsledky. D3 Stanovování cílů D4 vývoj motivační struktury D5 Volní úsilí: proces, emotivní a racionální stránka, příčiny, důsledky, vztahy. E – UČENÍ – příklady z PA a sportu. E1 Učení: základní charakteristika, hierarchický model učení, typologie. E2 Motorické učení (základní charakteristika) E3 Časové souvislosti efektivity v motorickém učení. E4 Zákonitosti transferu a interference. E5 Specifické teorie motorického učení, výklad teorie schématu: vztah k psycho-sportografii F – OSOBNOST ve sportovním prostředí F1 Osobnost: obecná charakteristika (biologizující a psychologizující pojetí). F2 Struktura a dynamika osobnosti, problematika temperamentu – vztah k psycho-sportografii F3 Sebedůvěra F4 Imaginace a mentální trénink F5 Osobnost: typologie trenérů, typologie problémových sportovců G – PSYCHICKÁ příprava G1 psychická příprava: charakteristika, vymezení pro školní TV, sport mládeže a sport profesní G2 Relaxace X Aktivace – aktivační úroveň, aspirace – aspirační úroveň G3 Zátěžové situace: charakteristika, typy, odpověď na ně a řešení G4 Principy psychické přípravy: charakteristika – vztah k věku a výkonnosti G5 patologické jevy související s nesprávně pojatým sportem: + vylosování jedné skupiny mo