Marketing sportu (bp2447) Michal Jilka Náplň seminářů Datum Náplň 19.2. Úvod do předmětu, sdělení požadavků ke splnění předmětu 26.2. Marketingový mix 5.3. Marketingový mix 12.3. SWOT analýza 19.3. SWOT analýza 26.3. Příprava kvalitativního výzkumu 9.4. Výzkum a zpracování prací 16.4. Výzkum a zpracování prací 23.4. Výzkum a zpracování prací 30.4. Prezentace seminárních prací 7.5. Prezentace seminárních prací 14.5. Prezentace seminárních prací 27.3.2018 Michal Jilka - Marketing sportu (bp2447) 2 Marketingový výzkum •Marketingový průzkum je systematické shromažďování a vyhodnocování informací, které vedou k pochopení požadavků trhu (Matula, 2016). •Získávání informací o konkurenci, tržních příležitostech, rizicích, cílové skupině atd. •Na základě výzkumu tvorba strategií (marketingových i napříč organizací) • 27.3.2018 Michal Jilka - Marketing sportu (bp2447) 3 Postup marketingového výzkumu 1.Definice problému – co chci získat, kdo bude informace získávat a od koho, jaké využijeme metody, výše nákladů… 2.Plán výzkumu – metodika, vzorek, příprava podkladů pro výzkum 3.Sběr informací – realizace výzkumu 4.Zpracování, analýza a vyhodnocení 5.Závěry, doporučení, přijetí marketingových opatření – komplexní zhodnocení výzkumu a následná tvorba jednotlivých strategií 27.3.2018 Michal Jilka - Marketing sportu (bp2447) 4 Typy výzkumů •Kvalitativní •Zjišťuje důvody a příčiny chování lidí •Důraz na podrobné zkoumání názorů představitelů cílové skupiny na zkoumaný problém •Nejčastější metody: hloubkový rozhovor, skupinový rozhovor •Kvantitativní •Zkoumá přístup, postoje, názory ke konkrétním výrobkům/službám •Prováděn na větším počtu respondentů •Často zaměřen na označení odpovědí či škálování •Nejčastější metody: dotazník (písemný, elektronický), pozorování 27.3.2018 Michal Jilka - Marketing sportu (bp2447) 5 Úkol do projektů •Cíl marketingového výzkumu: Identifikujte bariéry, které brání zapojení dětí do fotbalu a na základě výzkumu vytvořte vhodné strategie a aktivity • •Rozhovor s členem vybraného fotbalového klubu •Přepis rozhovoru a odevzdání v příloze •Vyhodnocení rozhovoru a návrh vhodných marketingových strategií 27.3.2018 Michal Jilka - Marketing sportu (bp2447) 6 Úkol na teď •Příprava rozhovoru • •Strukturovaný vs. Polostrukturovaný • •Představení dotyčné osoby, jeho funkce a úkoly v rámci klubu • •Cokoliv ze 7P a cokoliv vám pomůže vytvořit vhodné strategie na dané zadání • •Nenavádět k odpovědím, nechat rozpovídat zkoumanou osobu 27.3.2018 Michal Jilka - Marketing sportu (bp2447) 7