Stránka 1 z 3 METODOLOGIE A STATISTIKA II (np2019+nk2019) Vyučující: doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (garant předmětu) JS_2018 (1) POKYNY PRO VYPRACOVÁNÍ PROJEKTU (STRUKTURA) PRVNÍ SLIDE: Název práce Jméno/-a autorů Jméno školitele (je-li známý) 1. Úvod (uvedení do problematiky, 1 slide) Obsahuje základní informace o tom, co práce řeší a proč. Uvádí motivaci autora k volbě problematiky, její aktuálnost, stručnou formulaci řešených problémů. Vychází z obecného (i historického) základu řešené problematiky, může zmiňovat dosavadní vědecko-výzkumné poznatky jako východiska pro výzkum. 2. Syntéza poznatků (přehled literatury, literární rešerše, max. 3 slide) Přehled literatury k řešené problematice (ne v podobě referenčního seznamu, ale stručná informace o obsahu citované literatury dle ISO 690, viz Směrnice FSpS č. 11/2017). Kritické zhodnocení ve vztahu ke zkoumané problematice práce. V závěru kapitoly (nebo v části 3) stručná formulace výzkumného problému (v čem spočívá, z čeho vychází). V projektu citovat minimálně 3-5 zdrojů CZ a 2-3 cizojazyčných. 3. Cíle výzkumu, VO, H (2 slide) Cíl výzkumu (CV): výstižné, stručné a srozumitelné formulování CV (možno i dílčí cíle). Vychází z formulace výzkumného problému. Např. „Cílem výzkumu je určení …, posouzení …, zjištění vztahu … Výzkumná otázka/-y resp. hypotézy Formulace jedné či více otázek vztahující se k řešení výzkumného problému (na co chci výzkumem odpovědět?) Hypotéza/-y (není nutno, stačí v podobě pracovní hypotézy). Je-li žádoucí, formulovat hypotézu v souladu s definicí a s kritérii dobrých hypotéz. Stránka 2 z 3 4. Metodika Výzkumné metody (jasně formulovat následující body, viz přednášky, max. 3 slide) - typ výzkumu: kvantitativní/kvalitativní/smíšený, dále vybrat z 20 variant (viz skriptum resp. přednášky = nejlépe odpovídající typ, možno i více) - charakteristika výzkumného souboru (populace, náhodný/záměrný výběr, způsob výběru, rozsah souboru, M/Ž, věk) - měřící procedury (popis metod vedoucích k získání výzkumných dat, včetně přístrojů) - sběr dat (popis místa, průběhu a časového harmonogramu) - typy dat (kvantitativní/kvalitativní, závislé/nezávislé proměnné, typy měřících stupnic) - metody analýzy dat (nejen deskriptivní a analytické, ale jaké konkrétně, výpočet čeho?) Referenční seznam (použitá literatura dle ISO 690, 1 slide) Upřesnění:  Prezentace projektu závěrečné práce max. 10 min (1 student).  V každém semináři se prezentuje max. 5 projektů v ppt.  Po prezentaci a úpravě na základě hodnocení vyučujícím v semináři nahrát/uložit ve formátu pdf. do IS/Odevzdávárny/Projekty do 14 dní po prezentaci (nejpozději do 1. 6. 2018).  Později zaslané projekty nebudou uznány.  Dokument označit vlastním jménem v pořadí příjmení_jméno: např. novak_jiri.pdf Doporučená základní literatura 1. Zháněl, J. (2018). Přednášky předmětu np+nk2019 (IS). 2. Hendl, J. (2012). Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. 3. Zháněl, J., Hellebrandt, V., & Sebera, M. (2014). Metodologie výzkumné práce. Brno: MU. 4. Směrnice děkana FSpS MU Brno č. x/2017: Pokyny k vypracování závěrečných prací. 5. Hendl. J., Blahuš, P. (2016). Metodologie výzkumné práce. Retrieved from http://web.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/ Stránka 3 z 3 (2) METODY HODNOCENÍ (ZÁPOČET + ZKOUŠKA) ZÁPOČET - POŽADAVKY HODNOCENÍ 1. Prezentace projektu DP ve výuce splnil/nesplnil Požadovaná účast na výuce – semináře np=10/12 resp. nk=2/3 Požadovaná účast na výuce – přednášky min. 2/3 (nesplněno=zápočtový test*) ZKOUŠKA - POŽADAVKY HODNOCENÍ 2. Písemná část (zkouškový test) A-F 3. Hodnocení odevzdaného projektu DP A-F 4. Hodnocení zkouškového testu Nesplnil/-a (F) 0-21 bodů Splnil/-a 22-30 bodů A 30 – 29 B 28 – 27 C 26 – 25 D 24 – 23 E 22 Celkové hodnocení Medián hodnocení 2. - 3. Kombinované studium Stejné požadavky Poznámka: * zápočtový test je nutno úspěšně napsat PŘED zkouškou v kterémkoliv zkouškovém termínu (max. 3 pokusy). Pokud student/-ka obdrží z některé části hodnocení F, předmět nesplnil. DŮLEŽITÉ: Studenti, kteří předmět neukončí v příslušném semestru úspěšně (zkouška), jej opakují v plném rozsahu (semináře, přednášky, prezentace projektu, zápočet, zkouška).