Reflexe praxe

5. 3. 2018

Struktura semináře:
- kdo je  na praxích? Jaké pocity? Zážitky?
- domluva dalších termínů seminářů
- diskuze o dílčích úkolech:
  • napsat svoje strachy - tady a teď - ze vstupu do souvislé praxe (možná už někteří jsou na praxi, tak jednoduše: jaké mají obavy?) - zaměřte se na své vlastní pocity (všechno je vaše, jste v procesu, nic není dobře, nic není špatně) vůči sami sobě, vůči žákům, vůči té konkrétní škole, vůči učitelům té školy, (vůči rodičům)
  • prostudujte si 1. kap. od Freda Korthagena (v materiálech v ISu)
  • když se zamyslíte nad kurikulem současné tělesné výchovy, řekněme nad tím, co se mají žáci ve školách naučit, jak ho vnímáte? Popusťte uzdu Vaší fantazii, pojďte do ideálního světa, kde je možné vše. Je něco, co byste radikálně vyškrtli? A naopak je něco, co byste tam doplnili?
Čeho si na praxi všímat, aby pro Vás byla co nejvíce přínosná:
- dokumenty: podívejte se do ŠVP, ptejte se na zápisy do třídní knihy (komu a jak často odevzdávají třídní knihu + i v případě, že jsou třídní), na zápisy do žákovské knížky, zda mají elektronickou platformu (jakou: edookit, bakaláři...) - zda se můžete podívat, či jen klasickou, či kombinaci... jakým způsobem komunikují s rodiči, jak často se konají třídní schůzky - jaké povinnosti z toho vyplývají pro "netřídní" a "třídní" učitele, jak často svolávají pedagogickou radu, zda mají i schůze s předsedou předmětové komise, jaké další administrativní úkony musí plnit...
- výchovný poradce, školní metodik prevence: ptejte se, kdo zastává tyto funkce a jak s nimi učitelé spolupracují, zjistěte, zda je ve třídě žák se specifickými poruchami učení, zda tento žák má vyšetření z PPP (a jestli Vám ho ukážou :)), zda je mu přidělen asistent pedagoga, jaké metody práce pro tohoto žáka učitel volí...
- funkce: zajímejte se o to, zda měl učitel přidělen ve svých začátcích tzv. uvádějícího učitele, ptejte se na to, jaké další funkce učitel vykonává
- specifika TV: informujte se o tom, co všechno je potřeba v roli učitele TV dělat


Úkoly na další seminář: (ještě upravím)
1. Pokud někdo z Vás zvládne přečíst kurikulum TV v angličtině či jiném světovém jazyce, ať se podívá, co se očekává ve výuce TV od žáků a učitelů v té které zemi (kurikulum TV).
2. Myšlenková mapa.
3. Vaše prekoncepty na téma: co je správné ve výuce TV a proč? Odkud se u Vás tento prekoncept vzal - od koho/co?
Následující