np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU1 np2035 Reflexe praxe Mgr. Lucie Grajciarová 11:00 – 11:50 27. 02. 2019 np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU2 Dílčí úkoly na dnešní hodinu 1. Vyřídit dokumentaci k předmětu Pedagogická praxe I 2. Rozmyslet si do dnešního semináře spolu s kolegyní/kolegou, se kterou budete chodit na praxi, zda uděláte kazuistiku učitele či žáka np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU3 Videoukázka https://www.youtube.com/watch?v=Wk9-gkT2bI8 Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště4 np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU5 Slovníček ̶ Zpětná vazba ̶ sdělená informace o chování systému (evaluace), člověka (interpersonální zpětná vazba) – často ve formě tvrzení ̶ Reflexe ̶ informace, která asociuje/vytváří další významy, které spouští vnitřní dialog a proces učení často ve formě otázky ̶ Evaluace ̶ hodnocení programu, kurzu np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU6 Učení ze zkušenosti akce reflexeučení plánování více abstraktní více akční více konkrétní více reflektivní np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU7 Co je reflexe? ̶ Reflexe je aktivní proces, během kterého člověk zkoumá vlastní zkušenost, dává jí význam a učí se z ní ̶ Tři prvky reflexe ̶ Návrat ke zkušenosti ̶ Sledování pocitů ̶ Vyhodnocení zkušenosti ̶ Dva hlavní typy reflexe (Donald Schön) ̶ Reflexe on-action ̶ Reflexe in-action („thinking on our/your feet“) + Reflexe for-action Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště8 Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště9 Poloprázdná/ z poloviny plná sklenice ̶ Do třídy přinesu sklenici naplněnou do poloviny vodou. A řeknu o ní, že je poloprázdná, ale druhý úhel pohledu může být, že je z poloplná. Chvíli povedu diskuzi se studenty o tom, zda si myslí, jestli je poloprázdná či poloplná. Podle mého názoru to bude cca 50:50. Dostaneme se tedy díky diskuzi k závěru, že někomu může naprosto stejná věc připadat taková a někomu jiná. Záleží na úhlu pohledu a ani jeden není v tomto případě špatně. A stejně tak je to s reflexí -> Pocity nelze dělit na správné či nesprávné – každý z nich může být cenným zdrojem poučení – zaměřujeme se nejen na negativní stránky, ale i (především) na kladné. np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU10 ̶ https://www.ted.com/talks/bill_gates_teachers_need_real_feedbac k DISKUZE… np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU11 Dílčí úkoly na příští hodinu 1. Definovat, co je to kompetence. ̶ Vytvořit výčet pedagogických kompetencí. np2035 Reflexe praxe / Katedra pedagogiky sportu FSpS MU12 Děkuji za pozornost. Dotazy?!