Zdravotní tělesná výchova - témata metodických výstupů Oslabení pohybového aparátu Svalová dysbalance v rámci horního zkříženého syndromu (4 studenti – 17.3) Charakteristika svalové dysbalance – svalová zkrácení, oslabení, chybné pohybové stereotypy, projevy dysbalance. Praktická ukázka cvičení. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Svalová dysbalance v rámci dolního zkříženého syndromu (4 studenti- 24.3) Charakteristika svalové dysbalance – svalová zkrácení, oslabení, chybné pohybové stereotypy, projevy dysbalance. Praktická ukázka cvičení. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Problematika vybočení páteře (4 studenti – 31.3) Vady držení těla – charakteristika. Praktická ukázka cvičení. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Oslabení dýchacího systému Problematika astma bronchiale (4 studenti – 7.4) Hlavní zásady tělovýchovného procesu. Nácvik správného dechového stereotypu. Dynamické činnosti v intervalovém charakteru zátěže – praktické ukázky cvičení. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Oslabení kardiovaskulárního systému Hypertenze 1. stádium (4 studenti – 14.4) Rizikové faktory aterosklerózy. Tři stádia hypertenze, hodnoty TK. Praktická ukázka cvičení – kondiční vytrvalostní část. ………………………………………………………………………………………………………………………….. Oslabení metabolická Diabetes mellitus (4 studenti- 21.4) Význam fyzické aktivity pro diabetiky. Rozdíl DM I, DM II. Praktická ukázka úvodní části (zaměřit se na uvolnění psychického i fyzického napětí) a vyrovnávací části – zaměřit se na zlepšení kloubní pohyblivosti s důrazem na končetiny). ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Obezita (4 studenti – 28.4) Léčba obezity. Fyzická aktivita – charakteristika. Praktická ukázka kondiční – posilovací části – velké svalové skupiny, koordinace dech-pohyb. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… Oslabení neuropsychická ADHD syndrom (4 studenti - 5.5) Lehká mozková dysfunkce – charakteristika, zásady pro cvičení při LMD. Psychomotorická cvičení a hry a relaxační cvičení – praktická ukázka. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Oslabení smyslová Zrak, sluch (4 studenti – 12.5) Zásady pro cvičení a sportovní činnost. Balanční cvičení – praktická ukázka. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..