Marketing sportu bp2447 Segmentace ´„proces rozdělení celkového trhu na skupiny lidí, kteří mají relativně podobné potřeby produktů, za účelem vytvoření marketingového mixu nebo mixů, které přesně plní potřeby jednotlivců ve zvoleném segmentu nebo segmentech.“ ´5 základních kritérií ´Demografické (věk, pohlaví, životní cyklus rodiny,…) ´Socioekonomické (vzdělání, příjmy, etnický původ,…) ´Geografické (region, hustota osídlení,…) ´Psychografické (životní styl, typ osobnosti,…) ´Behaviorální (důvody k nákupu, postoje k produktu,…) Marketingový mix ´4P ´Product ´Price ´Place ´Promotion ´+People ´+Processes ´ Komunikační mix ´Reklama ´Tištěná média ´Elektronická média ´Venkovní reklama ´Direct marketing ´Klubové databáze kontaktů ´Podpora prodeje ´Permanentky + vstupenky ´Soutěže Komunikační mix ´PR ´Klubová image ´Písemné materiály ´Media relations ´Community realations ´Osobní prodej ´+Interaktivní marketing ´Web ´Sociální sítě ´+Sponzoring ´ Komunikační mix ´+Mobilní marketing ´Aplikace ´SMS info ´Event marketing ´ Služby ´Nehmotnost (jednorázový charakter spotřeby, nelze rozdělit) ´Pomíjivost (zahájení – ukončení = krátká doba) ´Neexistence vzorků (rozhodování dle referencí, popisu, intuice) ´Vlastnictví (obtížné určit vlastníka služby – patenty,…) ´Neoddělitelnost (tvorby a realizace + realizace a spotřeba) ´Obtížné vyjádření hodnoty (hodnota je různá pro různé lidi – stanovení ceny) ´Proměnlivost (obtížné standardizovat – co kus, to originál) Doprovodné služby ´Základní služba = uspokojení očekávání zákazníka ´Doprovodná službu = potěšit a překvapit zákazníka ´ZS = utkání – nemůžeme příliš ovlivnit celkový průběh ´DS = dávají ZS přidanou hodnotu ´Ovlivňuje výběr dodavatele ´ ´Předprodejní ´Prodejní ´Poprodejní Cílové skupiny ´Fanoušci ´Dle segmentace – dotazníky / vlastní průzkumy/analýzy ´Partneři ´Média