Náměty na aktivity 1) Prezentace - Soutěž – dva lidi popíší daný produkt - Co nejlépe odprezentovat ukázaný produkt 2) Výběr. pohovor - Studenti odevzdají životopisy do ISu – prezentátoři budou komise a některý ze studentů uchazeč o zaměstnání 3) Nový zaměstnanec - Zahrát ukázku, jak by to mělo vypadat a jak by to nemělo vypadat 1. den v práci 4) Hodnocení pracovníků - Nachystat hodnotící dokument, dát studentům vyplnit - S někým provést ukázku hodnotícího pohovoru 5) Obtížně zvládnutelní lidé - Předvedení jednání s obtížně zvládnutelným člověkem - šéfem 6) Disciplinární řízení - Uvést do situace, co se stalo, co kdo udělal (na to vybrat studenta do role obviněného a do role vedoucího komise) – předvést ukázku - Např. požití alkoholu na pracovišti 7) Vyjednávání - Uvést do reálné situace, např. ředitel firmy x zaměstnanec - Např. zaměstnanec chce přidat mzdu nebo odejít – ukázat souboj argumentů 8) Koučování - Rozebrat pracovní problém člena týmu - Kteří lidé Vás nejvíce ovlivňují (pozitivně/negativně) – čím se projevují 9) Týmové porady - Zinscenovat poradu, rozdat úkoly - Uvést do situace – např. Jak zachránit podnik, který neprodává dostatečné množství výrobku X - Mohou se rozdat členům role (inovátor, leader, dokončovatel…) 10) Projekty - Uvést do situace – získali jste grant na libovolný projekt - Vymyslete: co to bude za projekt, proč jste si zvolili právě tento, cíl projektu, cílová skupina, jeho realizaci 11) Rozhodování - Uvést do situace (firma potřebuje snížit náklady na firemní auto) – na základě argumentů rozhodněte - Všichni si poznačí PRO a PROTI 12) Tvorba návrhů - Uvést do situace (nemohu dělat přesčasy – mám rodinu) - Všichni si poznačí 3 návrhy na řešení - brainstorming 13) Přetížení prací - Uvést do situace - Např. Zaměstnavatel přijde za zaměstnancem a přidělí mu velké množství těžké fyzické práce - jak by to nemělo vypadat