ALTERNATIVNÍ PRŮBĚH PRAXE – DISTANČNÍ FORMA
Povinné (nutno splnit všechny body)
a) Vytvořte harmonogram praxe na základě konzultace s provázejícím učitelem (dále PU, toho budete kontaktovat na základě výběru dané spolupracující školy a domluvíte se s ním na dalším postupu) a vložte jej před začátkem (nejpozději však do 21.3.) praxe do Odevzdávárny předmětu.
Výstup - 1x harmonogram praxe
b) Vytvořte metodický list a pracovní list pro výuku Tělesné výchovy na vyšším stupni ZŠ, může být výchozím zdrojem pro realizaci úkolů v “povinně-volitelné” části. Téma činnosti je ve vaši kompetenci (na základě konzultace s PU). Po skončení (nejpozději do 23.4.) praxe vložte do Odevzdávárny předmětu.
Výstup – 2x metodický list, 2x pracovní list
c) Zaznamenávejte průběh praxe (reflexe informací o škole, interakci se žáky, reflexe PU, sebereflexe; důležité je vyjádřit vaše pocity a dojmy) formou otevřené eseje do tzv. Reflektivního deníku praxe. Po skončení (nejpozději do 23.4.) praxe vložte do Odevzávárny předmětu.
Výstup – 1x reflektivní deník praxe (rozsah min. 2 A4)
d) Vyplňte po skončení praxe příslušnou část (sebe)hodnotícího dotazníku, který naleznete v Odpovědníku předmětu. Zadejte jméno a email PU, aby mohl vyplnit příslušnou část dotazníku. Veškeré pokyny s tímto související naleznete v interaktivní osnově "Sebehodnotící nástroj - dotazník".
e) Provázející učitel ústně i písemně (vždy k danému dokumentu) reflektuje písemné výstupy (metodické a pracovní listy, videovýzvy či přípravy na vyučovací jednotky) a zpracovává souhrnné hodnocení činnosti studenta formou závěrečné zprávy. Podepsané potvrzení se závěrečnou zprávou po skončení (nejpozději do 23.4.) praxe vložte do Odevzdávárny předmětu.
Výstup - 1x potvrzení o absolvování praxe + závěrečná zpráva (jeden dokument)
Povinně-volitelné (nutno splnit jeden z bodů či kombinaci obou - dle možností školy)
f) Vytvořte „video formou“ tzv. výzvy žákům při distanční formě studia (krátkodobější či dlouhodobější cvičební plán s možnostmi metod případné kontroly a hodnocení) včetně motivačního působení na žáky, aby výzvu splnili. Téma je částečně či úplně ve vaši kompetenci (na základě pravidelné konzultace s PU), ideální je kombinace teoretických zajímavě pojatých informací a motivujícího a zábavného cvičení.
výstup – 3x videozáznam (pohybová činnost, motivace, hodnocení)
g) Veďte 2 synchronní online vyučovací jednotky (za přítomnosti PU) na základě písemné přípravy na VJ, máte dvě základní možnosti, bude opět záležet na vaši domluvě s PU (samozřejmě je možností i kombinace teorie a praxe):
15 – 30 minut online praktická výuka – např. cvičení na židli, kompenzační cvičení, jóga, cvičení nevyžadující moc prostoru,
15 – 30 minut online teoretická výuka – např. přednáška, diskuze o pohybové aktivitě, bezpečnost, zdravý životní styl, fair play, pravidla, historie, zajímavosti.
výstup – 2x písemná příprava na VJ (na konkrétní jednotku, kterou povedete synchronně online; NE příprava na jednotku v běžném režimu v tělocvičně)
Při případné kombinaci je výstupem 2x videozáznam a 1x písemná příprava na VJ či 1x videozáznam a 2x písemná příprava na VJ. Po skončení praxe vložte dokumenty k těmto výstupům do vaší složky v Odevzdávárně předmětu..
Dokumenty (tiskopisy) k výstupům naleznete ve studijních materiálech - složka učební materiály !
_________________________________________________________________________________________________________________________________
SOUHRN POVINNOSTÍ STUDENTA A PROVÁZEJÍCÍHO UČITELE
STUDENT
a) zpracování harmonogramu praxe
b) seznámení se s běžnými pracovními povinnostmi PU, formami motivace žáků,
výuky a hodnocení TV na dané škole, běžným chodem školy i chodem školy v současné
situaci
c) zpracování „videovýzvy“ (obsah, motivace, hodnocení) či vedení online
synchronní výuky (dle možností dané školy, samostatně či s PU)
d) vytvoření metodických listů a pracovních listů pro žáky
e) vedení reflektivního deníku praxe
f) vyplnění(sebe)reflektivního nástroje
g) absolvování závěrečné konzultace (student + PU + oborový didaktik)
PROVÁZEJÍCÍ UČITEL
a) konzultace harmonogramu praxe
b) seznámení studentů s běžnými pracovními povinnostmi PU, formami motivace
žáků, výuky a hodnocení TV, běžným chodem školy i chodem školy v současné situaci
c) konzultace obsahu a formy videovýzvy či online výuky (dle možností dané
školy), písemná i ústní reflexe
d) konzultace obsahu metodických listů a pracovních listů pro žáky, písemná
i ústní reflexe
e) závěrečná souhrnná zpráva o průběhu praxe/činnosti studenta na praxi
(stanovený rozsah)
f) reflektivní nástroj – vyplnění dotazníku
g) účast na závěrečné konzultaci (student + PU + oborový didaktik)