Vážení respondenti, Prosíme Vás o vyplnění dotazníku, který zjišťuje, jak se cítíte připraveni na práci se specifickými skupinami. Jeho vyplnění Vám zabere cca 20 min., v některých otázkách je prostor pro otevřené odpovědi (místo pro vaši poznámku). Můžete nám tak sdělit, co Vás k dané otázce ještě napadá. Dotazník pro instruktory sebeobrany k práci se specifickými skupinami Pohlaví: Věk: Délka praxe vedení kurzů sebeobrany: Velikost obce, kde působím (cca počet obyvatel nebo název): Dosažené vzdělání (školní): Absolvoval/a jsem kurz Instruktora sebeobrany (akreditovaný MŠMT): ANO - (napište název organizace, kde jste kurz absolvoval/a)…................................ NE Další vzdělání v oblasti sebeobrany: Osoby se zrakovým postižením (ZP) 1) Jak způsobilá/ý se cítíte pro vedení kurzu sebeobrany pro osoby se ZP? (1- zcela , 5 - vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro osoby se ZP organizovaná (specifika prostoru, pomůcky, doprovázení) 1 2 3 4 5 b) Vím, jak komunikovat s člověkem se zrakovým postižením 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení, průpravy pro osobu/y se zrakovým postižením. 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl takovou lekci, měl bych obavy zejména z: (dopište) ………………………………………………………………..…..................... 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s osobami se ZP? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte k otázce 4) 5. Ne (pokračujte k otázce 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s osobami se ZP 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro osoby se ZP, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací s osobami se ZP? 1. Ano již jsem vedl/a kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Osoby se sluchovým postižením (SP) 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro osoby se SP? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro osobu/y se sluchovým postižením organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak s člověkem se sluchovým postižením komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro osobu/y se sluchovým postižením 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl/a bych obavy zejména z: (dopište) …………………………………………..:....................................................... 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s osobami se SP? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte k otázce 4) 5. Ne (pokračujte k otázce 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s osobami se SP 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro osoby se SP, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací s osobami se SP? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Osoby s tělesným postižením – s větším omezením v chůzi (TP) 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro osoby s TP? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro osobu/y s tělesným postižením organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak s člověkem s tělesným postižením komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro osobu/y s tělesným postižením 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl bych obavy zejména z (dopište) ………………………………………………………………………………….. 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s osobami s TP? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte otázkou 4) 5. Ne (pokračujte otázkou 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s osobami se TP 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro osoby se TP, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací s osobami s TP? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu vedeným jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Osoby na vozíku (vozíčkáři) 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro osoby na invalidním vozíku? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro vozíčkáře organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak s člověkem na vozíku komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro vozíčkáře 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl bych obavy zejména z: (dopište) ……………………………………………………………………………………….. 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s osobami na invalidním vozíku? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte otázkou 4) 5. Ne (pokračujte otázkou 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s osobami na vozíku 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro osoby na vozíku, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací s osobami na invalidním vozíku? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 5) Jsou vaše prostory, ve kterých probíhá výcvik bezbariérové? (vstup, WC pro invalidy, větší šířka dveří, bezprahové podlahy apod?) 1. Ano, zcela 2. Částečně 3. Ne, ale lze to zařídit 4. Ne Místo pro Vaši poznámku……………………………………. Osoby s mentálním postižením případně autismem (MP) 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro osoby s MP? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro osobu/y s mentálním postižením organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak s člověkem s MP komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro osobu/y s mentálním postižením 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl bych obavy zejména z: (dopište) ………………………………………………………………………………….. 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s osobami s MP? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte otázkou 4) 5. Ne (pokračujte otázkou 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s osobami s MP 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro osoby s MP, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací s osobami trpícími MP? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Ženy 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro ženy? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro ženy organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak se ženami komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro ženy 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl bych obavy zejména z (dopište) ………………………………………………………………………………….….. 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s ženami? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte otázkou 4) 5. Ne (pokračujte otázkou 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s ženami 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro ženy, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací se ženami? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Senioři 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro seniory? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro seniory organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak se seniory komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro seniory 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl bych obavy zejména z (dopište) ……………………………………………………………………………….….. 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací se seniory? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte otázkou 4) 5. Ne (pokračujte otázkou 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci se seniory 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro seniory, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací se seniory? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Děti 1) Jak jste si jistí pro vedení kurzu sebeobrany pro děti? (1-zcela jistý, 5-vůbec) 1 2 3 4 5 a) Vím, jak by měla být lekce pro děti organizovaná 1 2 3 4 5 b) Vím, jak s dětmi komunikovat 1 2 3 4 5 c) Vím, jak modifikovat jednotlivá cvičení pro děti 1 2 3 4 5 d) V případě, že bych vedl/a takovou lekci, měl bych obavy zejména z (dopište) ……………………………………………………………………………….….. 2) Absolvoval/a jste školení nebo jinou formu vzdělávání v oblasti vedení kurzu sebeobrany v souvislosti s komunikací a prací s dětmi? (zaškrtněte vybranou odpověď) 1. Ano, v rámci instruktorského kurzu 2. Ano, v rámci studia na VŠ 3. Ano, jako soukromou aktivitu 4. Ne, zatím se učím praxí (pokračujte otázkou 4) 5. Ne (pokračujte otázkou 4) 6. Jiné (vepište) ....................................... 3) Jak hodnotíte absolvované školení? 1. Cítím se být dobře připraven/a pro práci s dětmi 2. Kdybych měl/a vést kurz sebeobrany pro děti, ještě bych se dovzdělal/a 3. Informace, které jsem se dozvěděl/a, byly spíše okrajové, moc obecné, nebo v nedostatečném rozsahu 4. Nedostatečné Místo pro Vaši poznámku:....................................................... 4) Máte osobní zkušenosti s prací se dětmi? 1. Ano již jsem vedl/a/vedu kurz pro tuto skupinu lidí 2. Ano, měl/a jsem „integrovaného“ jedince v běžném kurzu sebeobrany 3. Ano, jako asistent v kurzu, který byl veden jiným instruktorem 4. Ano, ale ne v oblasti sebeobrany 5. Ne Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Kdyby Vás oslovila následující SKUPINA, vytvořil/a byste pro ně kurz sebeobrany? (1 – zcela určitě, 5 – určitě bych odmítl/a) Zrakově postižení 1 2 3 4 5 Sluchově postižení 1 2 3 4 5 Mentálně postižení 1 2 3 4 5 Tělesně postižení 1 2 3 4 5 Vozíčkáři 1 2 3 4 5 Ženy 1 2 3 4 5 Senioři 1 2 3 4 5 Děti 1 2 3 4 5 Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Kdyby Vás oslovil JEDINEC z následujících skupin, který by chtěl navštěvovat Váš běžný kurz, umožnil/a byste mu to? (1 –určitě ano, 5 – určitě bych odmítl/a) Zrakově postižený 1 2 3 4 5 Sluchově postižený 1 2 3 4 5 Mentálně postižený 1 2 3 4 5 Tělesně postižený 1 2 3 4 5 Vozíčkář 1 2 3 4 5 Žena 1 2 3 4 5 Senior 1 2 3 4 5 Dítě 1 2 3 4 5 Místo pro Vaši poznámku:....................................................... Děkujeme Vám za vyplnění našeho dotazníku a za Váš čas. Jestli byste měl/a ještě cokoli, o čem byste se chtěl/a zmínit, neváhejte nám napsat sem, do vlastní poznámky. Vlastní poznámka: