Osobnostně sociální rozvoj

Požadavky na ukončení

Předmět Osobnostně sociální rozvoj (np/nk4122) je inovován v rámci projektu OPVVV Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170).


Vážení a milí studenti,

dovolte mi několik informací k plnění předmětu Osobnostně sociální rozvoj. 

V rámci předmětu absolvujete 3 bloky přednášek a 3denní kurz. Předmět je ukončen zápočtem, k jehož udělení budete potřebovat splnit následující požadavky:

  1. aktivní účast na výuce (přednášky i kurz), plnění úkolů do Portfólia
  2. v rámci kurzu splnění dílčích úkolů


PŘEDNÁŠKY

Přednášky budou probíhat prezenčně na FSpS MU dle zveřejněného rozvrhu:

4. 3. 2022, 8:00 - 9:40 (doc. Janíková)

11. 3. 2022, 13:25 - 15:05 (doc. Janíková)

22. 4. 2022, 13:00 - 15:30 (doc. Janíková, dr. Forýtek)


KURZ

Kurz se skládá ze dvou částí: 

1. skupinová příprava na výuku dle zadaného tématu (viz Rozpisy témat), přípravu odevzdáte do Odevzdávárny (nejpozději do 31. 3.) a následně zrealizujete přímo na kurzu

2. program kurzu a případné další dokumenty týkající se kurzu bude zveřejněn ve Studijních materiálech ke konci března ve zvláštní složce, kurz má mít časovou dotaci 24 hodin 

3. plnění kurzu a jeho obsah: příprava tématu (4 hodiny - skupinová práce), 2 dny, každý 10 hodin (1. den: téma stmelování kolektivu - dr. Forýtek, realizace Vašich výstupů, reflexe,  2. den: osobnostní rozvoj - Mgr. Oplatková, reflexe) 


ZPŮSOB ZPRACOVÁNÍ PŘÍPRAVY NA VÝUKU

Představte si, že učíte na 2. stupni ZŠ, nebo na SŠ. Všimli jste si, že něco není v jedné třídě v pořádku (to "něco" je v zadání, např. příchod nového žáka). Vaším úkolem bude ve skupině připravit hodinu TV (45 minut) tak, aby se tento problém začal řešit (můžete ho i vyřešit, akorát 45 minut je podle mého málo, máte ale volnou ruku, jak se zadáním naložit). Zkuste si přípravu udělat podle tohoto postupu (podle tohoto postupu pak tu výuku také zrealizujete, bohužel jen mezi námi):

1. uvedení jiné hodiny TV, než na jakou jsou žáci běžně zvyklí

2. motivace (možná zdůvodnění), proč volíte tuto hodinu (inspirací může být nějaká pohádka, film, přísloví...)

3. samotná náplň hodiny (hry včetně pohybových, mohou být i jiné aktivity - např. zpěv :), můžete využít i IT...) 

4. průběžná i závěrečná reflexe (můžete i vytvořit nějaký papír, zda se ti žáci někam posunuli, co si odnáší apod.) 

TOTO JE POUZE NÁVOD, LZE SE S TÍM VYPOŘÁDAT PODLE VLASTNÍHO UVÁŽENÍ. 

Přípravu zpracujte písemně ve wordovém dokumentu a vložte do Odevzdávárny. Wordový dokument bude mít tyto náležitosti:

1. úvodní strana (zadání + jména participantů + předmět)

2. hlavní obsah = viz body z přípravy včetně případné použité literatury

3. závěr: co mi zpracování této přípravy osobně dalo (od každého participanta cca 5 vět)

Následující