Školní management a poradenství

Požadavky na ukončení

Vážení a milí studenti,

pro jarní semestr 2022 jsou stanoveny následující podmínky pro úspěšné splnění Školního managementu a poradenství:

  1. aktivní účast ve výuce, je možné předem písemně na email omluvit 1 výukový blok (2 hodiny), v závažných a dlouhodobějších případech prosím vložte potvrzení o nemoci, příp. potvrzení o reprezentaci apod. 
  2. vypracování seminárního projektu (bližší informace níže)
  3. ukončení předmětu:
    1. písemný test, max. 40 a min. 21 bodů (termíny i místnost budou vypsány v ISu, předpokládá se prezenční plnění na FSpS)
    2. ústní zkouška (po úspěšném splnění písemného testu, okruhy otázek jsou k dispozici v sylabu tohoto předmětu) 
  4. výsledná známka bude aritmetickým průměrem písemného testu a ústní zkoušky, je možné si ji o půl bodu vylepšit kvalitním zpracováním projektu dle všech náležitostí (tj. např. průměr testu a ústní zkoušky bude C, projekt bude vysoce ceněn, proto výsledná známka bude B) 


INFORMACE K VYPRACOVÁNÍ SEMINÁRNÍHO PROJEKTU

Kritéria pro vypracování seminárního projektu - budete pracovat ve dvojicích  

  • témata pro jednotlivé seminární projekty si buď nadefinujete sami, nebo si vyberte z nabízených témat v ISu (Rozpisy témat), zpracování tématu (tj. jednotlivé body prezentace) je zcela v kompetenci dvojice, která si toto téma zvolí, přístup a míra zpracování se pak projeví v případném zlepšení celkové známky o půl bodu (viz výše)
  • při hodnocení se budeme zaměřovat na dvě stránky:
    • a) obsahovou (jedná se zejména o relevantnost informací, logický sled, využitelnost v praxi, míra obtížnosti provedené výzkumné sondy, relevantní příklady z praxe apod.)
    • b) formální (jedná se zejména o stylistickou úroveň práce, gramatickou správnost, vizuální zpracování, citace použitých zdrojů apod.

DOPORUČENÁ FORMÁLNÍ ÚPRAVA 
- seminární projekt bude zpracován formou wordového dokumentu (a následně powerpointu, který budete prezentovat ve výuce), bude obsahovat:
- zadávací list (název tématu, participanti na projektu)
- úvod (volba tématu, abstrakt projektu) - cca 1/4 A4
- teoretická část (legislativní rámec, obsahová náplň, konkrétní příklad ze ZŠ/SŠ...) - cca 1/2 A4
- praktická část (výzkumná sonda - rozhovor, dotazník, Q-metodologie, analýza dokumentů získaných na ZŠ/SŠ...) cca 1 A4
- závěr (vlastní názor na danou problematiku, zhodnocení výsledků a předpokládaný přínos pro ostatní studenty) cca 1/4 A4
- literární či internetové zdroje, které byly použity pro vypracování
- dále je možné doplnit projekt tabulkami, nákresy, fotografiemi, nalepenými obrázky...

Termín odevzdání - seminární projekt prosím odevzdejte formou Odevzdávárny (Seminární projekty). Vytvořte zde složku (příjmení, jméno obou participantů), do níž nahrajete jak wordový dokument, tak i pwp. Nahrání proběhne nejpozději 3 dny před samotnou prezentací.

POSTUP PŘI PREZENTACI PROJEKTŮ

Prezentace budou probíhat ve výuce podle harmonogramu, kdy jste se přihlásili (najdete v Rozpisech témat). Prezentace bude trvat cca 10 minut. 


JAK BUDE VÝUKA PROBÍHAT? 

Výuka přednášek i seminářů probíhá prezenčně dle rozvrhu.


PŘEHLED PŘEDNÁŠEK A SEMINÁŘŮ (průběžně bude aktualizováno)

Datum přednášky/seminářeTémata na přednáškách 
18. 2. P (3 hod.) + S (2 hod.) doc. Janíková, dr. Sliacky4. Zřizovatelé škol, autonomie škol. Školský systém ČR. Právo na vzdělání.
3. Vzdělávací politika ČR. Kurikulární dokumenty. Školský zákon. 
7. Ředitel, zástupce ředitele. Přehled financování školy.
4. 3. P (2 hod.) doc. Janíková11. Další funkce a pozice pedagogických pracovníků. 
8. Organizační struktura školy.
18. 3. P (2 hod.) dr. Sliacky2 prezentace seminárních projektů 
6. Evaluace a autoevaluace školy. 
1. 4. S (3 hod.) doc. Janíková, dr. Forýtek4 prezentace seminárních projektů 
12. Školní dokumentace
10. Právní minimum pro zaměstnance.
9. Právní minimum pro učitele.
22. 4. S (2 hod.) doc. Janíková3 prezentace seminárních projektů 
13. Poradenský systém, školní poradenská pracoviště.
14. Hlavní aktéři školního poradenského pracoviště. 
1. Historický exkurz do teorie managementu.
5. Kultura školy. Klima třídy. 
2. Základní kategorie managementu.


Přeji Vám úspěšný a hlavně přínosný semestr, přičemž, jak sami víte, o jeho přínosu spolurozhodujete Vy s námi, vyučujícími na FSpS.