Pedagogická praxe 1

Náplň práce provázejícího učitele

Vést svěřené studenty po celou dobu jejich pedagogické praxe a podle domluveného harmonogramu společně s nimi naplňovat jednotlivé aktivity, zejména:

  • po domluvě se studentem/studentkou sestavit harmonogram realizace jeho/její praxe a následně se účastnit všech domluvených konzultací, hospitací a výuky
  • seznámit studenta/studentku s organizací školy a postupně jej/ji seznamovat s povinnostmi třídního učitele a učitele TV i mimo přímou vyučovací povinnost, včetně seznámení s příslušnou školní dokumentací a pravidly jejího vedení
  • provést základní seznámení studenta/studentky s třídami a jejich žáky, které bude aktivně vyučovat (problematické vztahy, specifické vzdělávací potřeby, nezbytné nebo naopak nevhodné formy a metody práce…)
  • konzultovat se studentem/studentkou jeho/její přípravy na výuku
  • supervidovat a reflektovat studentovu/studentčinu výuku, reflexe může být ústní i písemná (pokud je provedena reflexe ústně, student/ka pouze do příslušné rubriky na písemné přípravě uvede, že reflexe proběhla ústně), klást důraz především na správné používání odborné terminologie
  • vyplnit závěrečnou souhrnnou zprávu o průběhu praxe studenta/studentky (dokument „Potvrzení o absolvování praxe“)
  • vyplnit závěrečný elektronický reflektivní dotazník
  • aktivně se zúčastnit hodnotící tripartity

Následující