Kondiční trénink 2

Okruhy ke zkoušce

Při samotné zkoušce, před zahájením odpovědi na konkrétní vylosovaný okruh, začnete vždy se základní charakteristikou Vašeho vybraného sportu (Úkol č. 1) 

Okruhy: 

Vždy: kladní charakteristika Vašeho vybraného sportu (Úkol č. 1) 


1) Výběr STU a testování (východiska pro výběr a členění STU, vyhodnocování STU, plán testování v RTC, zásady pro testování, plánované testové baterie dle období v RTC s konkrétním seznamem testů) 

2) Plánování  ročního tréninkového cyklu (zásady tvorby, názvosloví cyklů, řazení období a cyklů, řazení rozvoje jednotlivých pohybových schopností a dovedností v rámci jednotlivých období, plánování zatížení, intenzity a objemu,...) - úkol č. 6 

3) Plánování tréninkových jednotek a vyhodnocování tréninkového zatížení pomocí poměru intenzity a objemu (zásady pro tvorbu TJ, řazení TJ v mikrocyklu, návaznost cílů s RTC, charakter TJ v konkrétních obdobích...) - úkol č. 3.1; 4.1; 4.2 

4) Plánování mikrocyklů dle jejich typů (dva po sobě jedoucí rozvíjející, rozvíjející + jiný typ, klasický soutěžní)  (řazení TJ v mikrocyklech, typy mikrocyklů a jejich řazení v mezocyklech v kontextu RTC, návaznost cílů s RTC, charakter TJ v konkrétních obdobích...)  úkol č. 3.1; 4.1; 4.2 

5) Plánování mezocyklů (zásady tvorby, příklad plánování mezocyklu - úkol č. 5; vyhodnocení celkové zátěže v mezocyklu, specificita výběru cvičení v konkrétním mezocyklu z hlediska cílů mezocyklu; hodnocení intenzity a objemu z hlediska posouzení zařazení více či méně specifických podnětů a z hlediska kde se daný mezocyklus nachází v rámci RTC, posouzení ucelenosti a dosažení požadovaných cílů mezocyklu,...) 

6) Vylaďování ve vybraném sportu (úkoly č. 7 a 8; popsat možnosti taperingových a peakingových strategií obecně a konkrétně u vybraného sportu; popsat praktickou aplikaci v daném sportu v soutěžním mezocyklu a popsat dle specifičnosti, frekvence TJ, objemu, intenzity, rozložení TJ, 

7) Postaktivační potenciace: PAP a PAPE efekty (úkol č. 9; popsat základní informace o PAP a PAPE, vybrané příklady studií, možnosti využití před soutěžním výkonem; možnosti využití v tréninku - výběr cvičení, specificita apod.) 

8) Biorytmy a jet lag (úkoly č. 10 a 11; základní informace o biorytmech a cirkadiánní rytmus aj.; trénink dle denní doby,.. plánování sportovní přípravy a vylaďování při cestě na západ/východ přes více časových pásem; možnosti využití různých moderních technologií; expozice světla,...) 


 

Následující