Osobnostně sociální rozvoj

Požadavky na ukončení předmětu

Vážení a milí studenti,

v jarním semestru 2023 jsou stanoveny tyto požadavky k úspěšnému ukončení Osobnostně sociálního rozvoje (zkratka OSR).

  1. příprava a realizace projektu pro vybranou základní/střední školu
  2. aktivní účast na kurzu 

Tento předmět sestává z přednášek a z realizace kurzu, kurz má dotaci 3 dny, celkem 24 hodin. Ukončení formou zápočtu.


1. PROJEKT PRO VYBRANOU ZÁKLADNÍ ŠKOLU

Celkem vznikne 5 projektů: 51 studentů se rozdělí po 10, resp. jedna skupina po 11 lidech. V rámci toho si každý najde svou roli tak, aby se zrealizoval projekt od jeho stanovení tématu, přes plánování až k realizaci. 

Výstupem bude zrealizovaný projekt se třídou/skupinou žáků a wordový dokument s těmito náležitostmi:

1. úvodní stránka (jména participantů, předmět + kód, semestr, jméno vyučujícího)

2. motivace pro volbu tématu a popis rolí každého z Vás (je mi jedno, jak moc se kdo bude zapojovat)

3. konkrétní naplánovaný výstup v délce 90 minut zaměřený na průřezové téma Osobnostní a sociální výchova v podobě přípravy na výuku včetně detailně popsaných činností

4. závěr - co Vám projekt osobně dal/nedal, výpovědi žáků - forma reflexe toho, co realizovali (např. si necháte od žáků napsat stav před a po realizaci projektu)

 JAKÉ KROKY ZVOLIT PRO ÚSPĚŠNOU REALIZACI PROJEKTU?

1. volba tématu (na přednášce) a rozdělení do skupin (přes Rozpisy témat)

2. samostatná práce studentů: a) prostudování průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova z RVP, b) smysluplné naplánování činností na 90 minut, c) vložení projektu do Odevzdávárny

3. sežeňte si školu, kde by se dal výstup zrealizovat, resp. jsou tyto možnosti: a) zrealizujete a zdokumentujete výstup na dané škole, b) zařídím Vám prostory na FSpS MU a pozvete si žáky sem k nám na fakultu (v minulosti byl o tuto formu ze stran škol poměrně velký zájem, školy potřebují vykazovat různé typy těchto akcí) a zrealizujeme v době přednášky OSR, tzn. od 12:00 do 13:30 


2. KURZ OSR

1. časový rozsah kurzu 24 hodin (3 dny), resp. 12 hodin máte na přípravu a realizaci projektu, tzn. kurz se uskuteční v 1 dni "v terénu" a ve 2 dnech na fakultě  (12 hodin)

  • 6 hodin PhDr. Jakub Forýtek (zástupce ředitele, profesní orientace na soft-skills) + Marcela Janíková
  • 6 hodin Mgr. Šárka Oplatková (školní psycholožka, zaměření na etopedii) + Marcela Janíková

2. termíny kurzů - 2 skupiny po 25 lidech, konání kurzu v prostorách FSpS MU (tělocvična + učebny), nutné o víkendu - domluvíme se na termínu, nebo mám striktně stanovit??? 


PŘEHLED PŘEDNÁŠEK (může se průběžně aktualizovat):

21.2.2022: Zralá osobnost učitele jako předpoklad ke zdravému rozvoji žáků 

7.3.2022: Stres management 

21.3.2022: Faktory ovlivňující komunikaci 1. část

4.4.2022: Faktory ovlivňující komunikaci 2. část

18.4.2022: Autorita učitele

2.5.2022: Time management, Reflexe výstupů z proběhlých projektů  

Následující