Reflexe praxe 1

2. seminární blok (27. 5., 14.00 - 16.30 h., E34/203)


  • učitel nemůže být laik – profesní jednání a soudy v duchu lege artis
  • problematika profesního růstu
  • 2 připravené tematické diskuse studentů a studentek na vybrané téma (viz rozpis "Téma pro reflexi" v rozpisech témat předmětu, postup a struktura diskuse uvedená v bodě "Ad. 2" na stránce "Požadavky na ukončení předmětu")
  • reflexe pedagogické praxe s využitím videozáznamů výuky studentů/studentek - 4 reflektivní výstupy dle rozpisu "Reflexe videozáznamu" v rozpisech témat předmětu
    • ke každému reflektivnímu výstupu se přihlašují vždy dvě studentky/dva studenti, kteří ji následně zpracovávají a prezentují společně
    • dvojice si z videozáznamů své výuky na pedagogických praxích vybere jednu výukovou situaci, která má z jejich pohledu reflektivní potenciál (a to jak v negativním, tedy „nepovedená“ situace, tak i pozitivním, tedy „vydařená“ situace, smyslu), tematické zaměření reflexe je plně v její kompetenci (organizace výuky, použité metody, řešení nekázně...)
    • délka samotné ukázky bude min. 1 minuta a max. 3 minuty
    • připravenou videoukázku dvojice vloží do Odevzdávárny předmětu (Reflexe videozáznamu), odkud bude následně spouštěna na semináři
    • k dané ukázce si dvojice připraví její anotaci a analýzu (v duchu metodiky 3A), kterou ukázku doprovodí a doplní
    • následovat potom bude společná diskuse, jejímž smyslem bude hledat případné vhodné alterace (opět v duchu metodiky 3A) provedení situace, nebo naopak faktory, které je možné z dané situace přenést pro zkvalitnění výuky i v rámci dalších výukových situací
    • celková délka jednoho reflektivního výstupu bude cca. 10 minut
    • každá studentka/každý student se přihlásí alespoň k jednomu reflektivnímu výstupu s videozáznamem
  • společná reflexe pedagogické praxe s využitím hospitačních záznamů studentů a studentek
    • každá studentka/každý student si fyzicky přinese svůj hospitační záznam z poslední hospitované výuky (nezáleží zda to bude v papírové či elektronické podobě)
    • hospitační záznamy budeme nejprve společně analyzovat prostřednictvím otevřených otázek a následně proběhne společná diskuse nad celkovými hodnoceními hospitovaných hodin
  • zároveň je v průběhu celého semináře prostor pro reflexi konkrétních problémů a situací, s jejichž možným řešením chtějí studentky/studenti pomoci

                          Téma pro reflexi
                          Počet zveřejněných témat: 6
                          Přihlašuje se: do 17. 5. 2024 vč.
                          Nejste přihlášen na žádné téma.
                          Reflexe videozáznamu
                          Počet zveřejněných témat: 13
                          Přihlašuje se: do 10. 6. 2024 vč.
                          Nejste přihlášen na žádné téma.