Reflexe praxe 1
2. seminární blok (27. 5., 14.00 - 16.30 h., E34/203)
- učitel nemůže být laik – profesní jednání a soudy v duchu lege artis
- problematika profesního růstu
- 2 připravené tematické diskuse studentů a studentek na vybrané téma (viz rozpis "Téma pro reflexi" v rozpisech témat předmětu, postup a struktura diskuse uvedená v bodě "Ad. 2" na stránce "Požadavky na ukončení předmětu")
- reflexe pedagogické praxe s využitím videozáznamů výuky studentů/studentek - 4 reflektivní výstupy dle rozpisu "Reflexe videozáznamu" v rozpisech témat předmětu
- ke každému reflektivnímu výstupu se přihlašují vždy dvě studentky/dva studenti, kteří ji následně zpracovávají a prezentují společně
- dvojice si z videozáznamů své výuky na pedagogických praxích vybere jednu výukovou situaci, která má z jejich pohledu reflektivní potenciál (a to jak v negativním, tedy „nepovedená“ situace, tak i pozitivním, tedy „vydařená“ situace, smyslu), tematické zaměření reflexe je plně v její kompetenci (organizace výuky, použité metody, řešení nekázně...)
- délka samotné ukázky bude min. 1 minuta a max. 3 minuty
- připravenou videoukázku dvojice vloží do Odevzdávárny předmětu (Reflexe videozáznamu), odkud bude následně spouštěna na semináři
- k dané ukázce si dvojice připraví její anotaci a analýzu (v duchu metodiky 3A), kterou ukázku doprovodí a doplní
- následovat potom bude společná diskuse, jejímž smyslem bude hledat případné vhodné alterace (opět v duchu metodiky 3A) provedení situace, nebo naopak faktory, které je možné z dané situace přenést pro zkvalitnění výuky i v rámci dalších výukových situací
- celková délka jednoho reflektivního výstupu bude cca. 10 minut
- každá studentka/každý student se přihlásí alespoň k jednomu reflektivnímu výstupu s videozáznamem
- společná reflexe pedagogické praxe s využitím hospitačních záznamů studentů a studentek
- každá studentka/každý student si fyzicky přinese svůj hospitační záznam z poslední hospitované výuky (nezáleží zda to bude v papírové či elektronické podobě)
- hospitační záznamy budeme nejprve společně analyzovat prostřednictvím otevřených otázek a následně proběhne společná diskuse nad celkovými hodnoceními hospitovaných hodin
- zároveň je v průběhu celého semináře prostor pro reflexi konkrétních problémů a situací, s jejichž možným řešením chtějí studentky/studenti pomoci
Téma pro reflexi
Počet zveřejněných témat: 6
Přihlašuje se: do 17. 5. 2024 vč.
Nejste přihlášen na žádné téma.
Přihlašuje se: do 17. 5. 2024 vč.
Nejste přihlášen na žádné téma.
Reflexe videozáznamu
Počet zveřejněných témat: 13
Přihlašuje se: do 10. 6. 2024 vč.
Nejste přihlášen na žádné téma.
Přihlašuje se: do 10. 6. 2024 vč.
Nejste přihlášen na žádné téma.