Sport (za) zrcadlem společnosti

Použitá a doporučená literatura pro tuto kapitolu


Conway, S. (2016). An earthless world: the contemporary Enframing of sport in digital games, Sport, Ethics and Philosophy, 10(1), 83-96.

Hamari, J., Sjöklint, M.  & Ukkonen, A. (2015). The Sharing Economy: Why People Participate in Collaborative Consumption. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67(9), 2047-2059.

Hurych, E. (2013). Spiritualita pohybových aktivit. Btrno: Masarykova univerzita.

Hurych, E. (2022). Esport coby sport: Nástin pro možnou systematizaci otázek prokinantropologické uchopení fenoménu označovaného jako esport. Česká kinantropologie 26(1-2), 83-98.

Huizinga, J. (2016). Homo Ludens: A Study of the Play-Element in Culture. London: Routledge and Kegan Paul, Ltd.

Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. 

Jirásek, I. (ed.). (2007). Fenomén Foglar. Praha: Prázdninová škola Lipnice.

Jirásek, I. (ed.). (2010). ZET - Miloš Zapletal: Pět životů. Olomouc: Univarzita Palackého. 

Kapp, K. (2014). Gamification: Separating Fact from Fiction. Chief Learning Officer. Dostupné z: https://www.chieflearningofficer.com/2014/03/19/gamification-separating-fact-from-fiction/.

Kim, B., Park, H., & Baek, Y. (2009). Not just fun, but serious strategies: Using Meta cognitive strategies in game-based learning. Computers & Education, 52(4), 800-810.

Ranchhod, A., Gurău, C., Loukis, E. & Trivedi, R. (2014). Evaluating the educational effectiveness of simulation games: A value generation model. Information Sciences, 274, 75-90.

 

 

Elektronické zdroje:

Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=_v01_HbyziY

Playzone

https://www.playzone.cz/clanky/185730-ludologie-nejvetsi-oponent-naratologie