Použitá a doporučená literatura pro tuto kapitolu
Conway, S. (2016). An earthless world: the contemporary Enframing of
sport in digital games, Sport, Ethics and Philosophy, 10(1), 83-96.
Hamari, J., Sjöklint, M. & Ukkonen, A. (2015). The Sharing
Economy: Why People Participate in Collaborative Consumption. Journal of the Association for Information
Science and Technology, 67(9), 2047-2059.
Hurych, E. (2013). Spiritualita pohybových aktivit. Btrno: Masarykova univerzita.
Hurych, E. (2022). Esport coby sport: Nástin pro možnou systematizaci otázek prokinantropologické uchopení fenoménu označovaného jako esport. Česká kinantropologie 26(1-2), 83-98.
Huizinga, J. (2016). Homo Ludens: A Study of the Play-Element in
Culture. London: Routledge and Kegan Paul, Ltd.
Kim, B., Park, H., & Baek, Y. (2009). Not just fun, but serious
strategies: Using Meta cognitive strategies in game-based learning. Computers
& Education, 52(4), 800-810.
Playzone
https://www.playzone.cz/clanky/185730-ludologie-nejvetsi-oponent-naratologie