bk4059 Sportovní diagnostika

Organizační pokyny

Výstupy z učení


Student bude po absolvování předmětu:
- mít základní znalosti z teorie terénního testování a měření
- znát rozdíl mezi standardizovanými a nestandardizovanými testy
- schopen zvolit vhodný standardizovaný test k pohybové schopnosti, kterou chce testovat
- znát proceduru standardizovaných testů koordinačních schopností a bude je schopen provést v praxi
- znát proceduru standardizovaných testů kondičních schopností a bude je schopen provést v praxi
- mít znalosti o testech pohybových dovedností
- znát testové systémy pro hodnocení tělesné zdatnosti
- schopen vyhodnotit rizika testování a měření, a bude znát faktory, které můžou ovlivňovat výkon v testech
- mít přehled o přístrojích a zařízeních používaných k testovaní a měření
- schopen evidovat, zpracovat a vyhodnotit získané data z testovaní a měření
- schopen interpretovat získané data a komparovat je s normami a s daty jiných výzkumů


Osnova

Tematické celky

  • úvod to teorie testování a měření
  • standardizované testy, testové systémy a evidence měření
  • testy koordinačních schopností (reakční rychlost, rovnovážná schopnost, orientační schopnost, kinesteticko-diferenciační schopnost) a ohybnosti
  • testy silových schopností (statická a dynamická síla, explozivní síla)
  • testy rychlostních schopností (akcelerační rychlost, frekvenční rychlost, maximální rychlost)
  • testy zaměřené na rychlost změny směru a agility
  • testy zaměřené na schopnost opakovaných sprintů
  • testy vytrvalostních schopností (anaerobní vytrvalost a aerobní vytrvalost)
  • zpracování a vyhodnocení získaných dát z testování a měření
  • interpretace a komparace získaných dát z testování a měření


Metody hodnocení


  1. Docházka - účast ve výuce 80 %
  2. E-test 
  3. Praktický výstup skupiny studentů z testování a měření ve vybraném sportu