Reflexe praxe 1

3. seminární blok

Výstupy z učení

  • studující vhodným způsobem dává zpětnou vazbu
  • studující na základě reflexe formuluje cíle svého dalšího profesního rozvoje
  • studující stanoví kritéria pro vyhodnocení naplňování stanovených cílů svého profesního rozvoje

Vzdělávací obsah

  • 2 připravené tematické diskuse studujících na vybrané téma (viz rozpis "Téma pro reflexi" v rozpisech témat předmětu, postup a struktura diskuse uvedená v bodě "Ad. 2" na stránce "Požadavky na ukončení předmětu")
  • reflexe pedagogické praxe s využitím videozáznamů výuky studujících - 4 reflektivní výstupy dle rozpisu "Reflexe videozáznamu" v rozpisech témat předmětu
    • ke každému reflektivnímu výstupu se přihlašují vždy tři studentky/tři studenti, kteří ji následně zpracovávají a prezentují společně
    • trojice si z videozáznamů své výuky na pedagogických praxích vybere jednu výukovou situaci, která má z jejich pohledu reflektivní potenciál (a to jak v negativním, tedy „nepovedená“ situace, tak i pozitivním, tedy „vydařená“ situace, smyslu), tematické zaměření reflexe je plně v její kompetenci (organizace výuky, použité metody, řešení nekázně...)
    • délka samotné ukázky bude min. 1 minuta a max. 3 minuty
    • připravenou videoukázku dvojice vloží do Odevzdávárny předmětu (Reflexe videozáznamu), odkud bude následně spouštěna na semináři
    • k dané ukázce si dvojice připraví její anotaci a analýzu (v duchu metodiky 3A), kterou ukázku doprovodí a doplní
    • následovat potom bude společná diskuse, jejímž smyslem bude hledat případné vhodné alterace (opět v duchu metodiky 3A) provedení situace, nebo naopak faktory, které je možné z dané situace přenést pro zkvalitnění výuky i v rámci dalších výukových situací
    • celková délka jednoho reflektivního výstupu bude cca. 10 minut
    • každá studentka/každý student se přihlásí alespoň k jednomu reflektivnímu výstupu s videozáznamem
  • reflexe, sebereflexe a metareflexe
  • cíle profesního rozvoje a kritéria pro jejich hodnocení