Školní management a poradenství

Cíle předmětu a výstupy z učení

Cíle předmětu

Hlavním cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti školního managementu a poradenství tak, aby porozuměli principům fungování školy jako organizace, a rozvíjet jejich kompetence k řešení situací vyplývajících z učitelské profese.

Výstupy z učení

Studující po absolvování předmětu: 

  • definuje základní koncepce managementu, 
  • charakterizuje klíčové pojmy z obecného managementu, 
  • vysvětlí vzdělávací systém České republiky, 
  • identifikuje zásadní složky ovlivňující kulturu školy, 
  • diskutuje možnosti evaluace školy, 
  • kategorizuje jednotlivé funkce pedagogických pracovníků, 
  • analyzuje organizační strukturu školy, 
  • aplikuje znalosti z právního minima do pedagogické praxe a do pracovně-právních vztahů, 
  • vyjmenuje základní školní dokumentaci a zdůvodní její význam, 
  • popíše poradenský systém v České republice, 
  • určí hlavní aktéry školního poradenského pracoviště a objasní jejich činnost a možnosti spolupráce se školou a rodiči.