Školní management a poradenství
Cíle předmětu a výstupy z učení
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti školního managementu a poradenství tak, aby porozuměli principům fungování školy jako organizace, a rozvíjet jejich kompetence k řešení situací vyplývajících z učitelské profese.
Výstupy z učení
Studující po absolvování předmětu:
- definuje základní koncepce managementu,
- charakterizuje klíčové pojmy z obecného managementu,
- vysvětlí vzdělávací systém České republiky,
- identifikuje zásadní složky ovlivňující kulturu školy,
- diskutuje možnosti evaluace školy,
- kategorizuje jednotlivé funkce pedagogických pracovníků,
- analyzuje organizační strukturu školy,
- aplikuje znalosti z právního minima do pedagogické praxe a do pracovně-právních vztahů,
- vyjmenuje základní školní dokumentaci a zdůvodní její význam,
- popíše poradenský systém v České republice,
- určí hlavní aktéry školního poradenského pracoviště a objasní jejich činnost a možnosti spolupráce se školou a rodiči.