ADIDAS - srpen 2005 - koupě amerického konkurenta Reebok - cena 3,1 miliardy eur - Adidas -- 2. nejsilnější firma na trhu sportovního zboží, německá firma - cílem bylo přiblížit se největší světové firmě na trhu Nike - zvýšit podíl na americkém trhu sportovní obuvi na dvojnásobek (20%) a přiblížit se Nike, který zaujímá 36 % trhu. (loni Adidas 8,9 %, Reebok 12,2%) - trh sportovní obuvi USA je klíčový, protože v Americe se prodá téměř polovina všech sportovních bot na světě. Ročně zhruba za 15mld. US$ - cena 59 dolarů za akcii (Adidas nabídl 134 % reálné tržní ceny) - obě značky zůstanou zachovány - současná odhadovaná cena Adidasu je 4 miliardy dolarů, Reeboku 2 mld. US$ - završení dohody 1. pololetí příštího roku (2006) - očekávaný roční obrat 11,7 mld. US$, roční obrat Nike 13,7mld. US$ - koupí Reeboku získá Adidas kontakty na dodávání oděvů a sportovních doplňků pro Národní fotbalové a basketbalové ligy - prodej Salomonu - květen 2005 - Adidas-Solomon 1997 - 2005 - divizi zimních sportů Adidas prodal finské společnosti Amer Asports Corporation - cena 485 mil. euro, tedy 14,5 mil. Kč - důvod zisk více zemí, kam bude možné značku prodávat - Korporace Amer = Atomic, Wilson, Salomon - 2. největší firma vyrábějící sportovní vybavení QUIKSILVER - březen 2005 - koupě Skis Rossignol - největší světový výrobce venkovního sportovního vybavení - cena 241 milionů eur, 19 euro za akcii /asi 550 korun/ - zájem Nike, K2 - důvody prodeje Rossignolu -- ztráta, špatná restrukturalizace, špatná zimní sezóna, Japonsko (pozdě sníh), nízký kurz dolaru - Rossignol, Dynastar, golfové vybavení, Quiksilver -- oblečení nejen pro surfaře PUMA - srpen 2005 - představila ambiciózní plán -- strategii expanze na léta letech 2006 -- 2010 - investice do akvizic ve výši 500 milionů eur - cílem je vstoupit do nových částí trhu, postoupit ze 4. na 3. místo - koupí Reeboku cíl splněn i bez výdajů :-)