PSYCHOMOTORIKA Pedagogika - prostřednictvím psychomotorických činností dochází k výchově osobnosti, pro jejíž vývoj a učební procesy jsou rozhodující především pohyb, jednání a vnímání. Psychomotorické činnosti mohou pomáhat v rozvoji osobnosti již od ranného dětského věku. Pomocí jednoduchých činností můžeme rozeznávat vývojová opoždění nebo poruchy, a přitom je můžeme kladně ovlivňovat (Hermová, 1994). Psychomotorické hry nabízejí vhodné podněty a kriteria pozorování pro pedagogické vedení tzv. problémových dětí (dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, syndrom ADH, ADHD, hyperaktivita apod.). Psychomotorická cvičení se mohou stát vhodným pedagogicko - terapeutickým opatřením pro zlepšení pedagogického procesu u problémových dětí. Psychologie - prostřednictvím psychomotorických cvičení lze poznávat, i částečně rozvíjet osobnost člověka ve všech jejích stránkách a dimenzích. ; Pedagogika; Psychologie 1.ročník; 13; 15 2.ročník; 10; 20 3.ročník; 17; 15