Didaktika tělesné výchovy – Tělesná výchova a sport 5. semestr (podzimní) 1. Historie tělesné výchovy 1.1 Tělesná výchova v osnovách od roku 1869 1.2 Školní tělesná výchova po 2. světové válce 2. Motorické učení 2.1 Učení a motorické učení 2.2 Pedagogické základy Motorického učení 2.3 Obsah učiva a jeho uspořádání v procesu motorického učení 2.4 Průběh motorického učení 2.5 Fáze motorického učení 3. Ontogeneze z tělesného, funkčního a psychického hlediska 3.1 Mladší školní věk – prepubescence 3.2 Střední školní věk – pubescence 3.3 Starší školní věk – postpubescence (adolescence) 3.4 Dospělost – mecítma (20 – 30 let) 3.5 Střední věk – (30-59 let) ; senium (počínající, vlastní senium, dlouhověkost) 4. Pohybové schopnosti 3.6 Klasifikace pohybových schopností (dělení podle Měkoty) 3.7 Rozvoj PS – síla a její rozvoj 3.8 Rychlost a její rozvoj 3.9 Vytrvalost a její rozvoj 3.10 Obratnost a její rozvoj 3.11 Ohebnost – pohyblivost a její rozvoj 4 Didaktické zásady 5 Didaktické metody 6 Didaktické postupy 8. Bezpečnost v tělesné výchově = při pohybových aktivitách Literatura 1. Hurychová, A., Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita 1997, 71 s. 2. Lochmanová, L., Mazal, F. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1998, 112 s. 3. Příhoda, V. Ontogeneze lidské psychiky I. Praha: St. 4. ,ped. nakl., 1963. 5. Příhoda, V. Ontogeneze lidské psychiky II. Praha: St. ped. nakl., 1967. 6. Rychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum 1998, 171 s. 7. Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy. Brno: Paido 2002, 103 s.