Modelové situace v sebeobraně Předmět představuje úvod do problematiky výuky sebeobrany pomocí modelových sebeobranných situací. Modelové sebeobranné situace umožňují přiblížení k podmínkám reálné sebeobranné akce. Umožní studentům nacvičit a zejména prožít model sebeobranné situace i s částečným využitím faktorů jako náhoda, psychický tlak, časová tíseň apod. Učební výstupy: Po ukončení předmětu student - Rozumí teorii modelů - Dokáže definovat modelové sebeobranné situace - Rozumí teorii konstruování modelových situací - Zná a dovede aplikovat metody vyhodnocování modelových situací Studenti ve vytvořené modelové situaci prokazují znalost a schopnost praktické aplikace témat: 1. Modely ve výcviku sebeobrany 2. Konstrukce modelových situací 3. Realizace modelových situací 4. Vyhodnocování modelových situací 5. Řešení modelových situací podle seminárních prací studentů Zadání: Vytvořit, realizovat a vyhodnotit komplexní modelovou situaci. Modelová situace má mít vztah k sebeobraně. K modelové situaci tým předloží i písemnou přípravu pro modelovou situaci. Písemná příprava musí být dostatečně popisná, aby umožnila realizovat modelovou situaci jiným týmem. V případě nejasností se předpokládá průběžná konzultace s vyučujícím. Poznámky k vytvoření modelových situací: Základní charakteristikou modelů je zobrazení skutečnosti. Pro modelové situace se doporučuje prostudovat dostupné veřejné materiály (média, rozhodnutí soudu atd.) s popisem situací, které se skutečně staly. U hodnocení učitelem se bude přihlížet zejména: - Výběr konkrétní modelové situace - Práci týmu jako celku i zapojení jednotlivců a jejich účast v týmové práci - Písemnou přípravu modelové situace - Realizaci modelové situace (prostorové a materiální zabezpečení, práce s frekventanty, práce týmu, organizace, bezpečnost, právní legitimnost atd.) - Vyhodnocení modelové situace (zpětná vazba frekventantům a písemně učiteli po ukončení realizace modelové situace)