Androdidaktika Přednáška č. 3 Potřeba dalšího vzdělávání nNespokojenost s průměrností nPotřeba osobního růstu nInovace výrobních prostředků a technik nŠirší spektrum nabídky pracovních míst nŘešení vzdělávání etnických skupin n Cíle vzdělávání nUplatnění na trhu práce nStabilizace kvalifikovaných pracovníků nVzdělávání a socializace etnických skupin n Problémy projektů nNedostatečná legislativní ošetření nMalá prostupnost následného a státního vzdělávání nNedostatečná podpora nadřazených institucí nPředsudky vůči neformálnímu vzdělávání nNedostatečný systém hodnocení kvality nNízký zájem univerzit o CŽV Společné prvky evropského vzdělávání nVyžadují politiku, teorii i praxi nAspekty integrace a rozšíření nSítě a partnerství v rámci programů nPotřeba angažovanosti státu, institucí, univerzit nVyhodnocení trvání, členství a financování Význam řízení lidských zdrojů nSprávný člověk na správné místo nOptimální využití pracovních sil nFormování týmu, efektivního stylu řízení nPersonální a sociální rozvoj pracovníků a firmy n Kdo řídí lidské zdroje nV malých firmách – vedoucí pracovníci n nVe větších firmách – personalisti- personální oddělení n Úkoly personálního oddělení nOdborná – koncepční, metodickou a poradenskou činnost nFormuje, navrhuje a prosazuje personální politiku a strategii nVyjadřuje se k vedení lidských zdrojů nZajišťuje a koordinuje personální činnost Systém dalšího vzdělávání nStát ¨Komise vlády ¨ministerstva nSoc. partneři ¨Odbory ¨Zaměstnanecké svazy nDalší partneři ¨Komory ¨Samostatné istituce ¨Vzdělávací instituce ¨…. n Systémový přístup nDostupnost nRovnost- partnerství nKvalita nAdaptabilita nKomplexnost nZodpovědnost nRealizovatelnost n n Charakteristika učící se společnosti nSystémové chování nTvorba vazeb mezi jednotlivými formami nPřenos pravomocí na nižší články nSvobodný přístup k informacím nVytváření kreativní atmosféry nNepřetržitý vnitřní vzdělávací růst nSchopnost učit se nMístem vzdělávání samotná organizace Význam nLidé se učí pracovat v týmech nVýměna odborných znalostí a zkušeností nZájem zaměstnanců o osobní rozvoj nOrganizace koriguje svou činnost na základě zkušeností n Cyklus systémového přístupu nAnalýza a identifikace vzdělávacích potřeb nDefinice cílů vzdělávání nPlánování a projektování vzdělávání nRealizace nHodnocení a diagnostika n n Vzdělávací potřeby organizace nProblém výkonu pracovníků nNové podmínky- pracovníci, postupy, legislativa nPosílení silných stránek organizace nPro- aktivní vzdělávání – podněcuje hledání nových přístupů nPředepsané a povinné vzdělávání n Analýza organizace nAnalýza org. jako takové nAnalýza pracovního místa ¨Identifikace a popis práce ¨Zhodnocení důležitosti ¨Analýza a interpretace informací ¨Zpětná vazba ¨ nAnalýza pracovníka ¨Požadovaný výkon ¨Rozdíl mezi požadovaným a současným výkonem ¨překážky Základní požadavky na projekt nTrvalá součást personálního managmentu nZahrnuje všechny zaměstnance nRozdílně koncipovaná pro určité skupiny zaměstnanců nZdůrazňuje dominantní filozofii kvality, nMotivuje zaměstnance nZabezpečené příslušnými zdroji n Specifika učení dospělých nVztah k učení – emocionální stránka, sebehodnocení nZkušenosti se vzdělávání – navazovat na ně nDospělí jsou partneři a spoluaktéři ve vzdělávacím procesu nFormování vlastního stylu učení Zásady vzdělávání dospělých nAktivní zapojení do procesu nMotivace nNázornost nSystémový přístup nVlastní tempo učení nRespektování věkové a individuální osobnosti Poradenství ve vzdělávání nInformativní funkce nOrientace – hledání nejvhodnějšího programu a směru nIntenzivní pomoc – vyskytne- li se konkrétní problém