Didaktický proces Androdidaktika Didaktický proces nRozhodující role ve vzdělávání nSložitý proces nOvlivněn řadou vnitřních a vnějších faktorů nVnější procesy nPolitické, ekonomické nSociální, vědecko-technické nDemografické a další n n Prvky did. procesu nMají různou funkci, váhu a nestejný počet vazeb n1) dělení nObsah- učivo nInterakce prvků nUčící se subjekt – žák nSpolečnost n2) dělení nCíl – určen zvenčí – politikou, společností nObsah – učební látka nLektor – zprostředkování učiva nŽák – účastník procesu učení nDid. Prostředky – technologie… Úrovně cílů n1) obecné – vyplývají ze sociálně- ekonomických a politických cílů n n2) strategické – váží se na konkrétní vzdělávací systémy n n3) technické – výukové – konkrétní výukové procesy Kurikulum nTeorie kurikula nRozvoj obsahů, cílů, forem a metod vzdělávání nFormují se strategie nVzdělávání nZdokonalení plánování nRealizace nvyhodnocení Teorie klíčových kvalifikací n4 základní formy – Martens 1995 nZákl. kvalifikace – obecná povaha – log. Myslet, řešit problém, kooperovat nHorizontální kvalifikace – umožňují rozšíření vlastního obzoru – samostatná práce v knihovně, inf. středisku, s příručkami nKoordinační prvky – znalost techniky, údržby, znalost předpisů nFaktory získávání – napomáhají překonávat rozpory – způsob práce s počítačem, chování a vztahy, ekologické vědomí