jednotlivce fyzická příprava psychologická a taktická příprava technická vyspělost  jednotlivce › jízda v přímém směru › ekonomika a technika šlapání › technika brždění › jízda v terénu double vision › technika řazení › technika jízdy do kopce › technika sjezdů › technika zatáčení › překonávání překážek › technický trénink › technika jízdy v obtížných podmínkách › hry pro nácvik správné techniky › zrychlení a rychlost › síla › vytrvalost › technika jízdy se zavazadly › technika vedení a nesení kola › technika jízdy v různých druzích terénu  skupiny › principy jízdy ve skupině  organizace skupiny  organizace jízdy ve skupině › signalizace › sportovní x rekreační jízda › organizace vyjížďky › plánování a itinerář cykloturistické akce  těžnice (t) protíná podstatu (p) v minimálně třech bodech  nestabilita  velký poloměr sinusoid  gyroskopický efekt kola  ( pomalá x rychlá jízda )  krátkodobé x dlouhodobé  přejíždění nerovností  sjezdy  výjezdy  kliky vodorovně  těžiště dozadu  vyrovnání otřesů a pohybů zadního kola  hmotnost na dk  pracují jiné svaly % i abs.  poloha chodidla na pedálu  účinnost šlapání  tangenciální způsob šlapání  volba opimálního převodu a frekvence šlapání  ne › přímočarý pohyb pedálu –hlavní směr síly je svislý  ano › směr tečny k přední části kružnice › tah pedálů vzhůru  počet otočení o 360 st./min  sklon a povrch terénu, směr a síla větru  lehčí převod – vyšší frekvence › terén x silnice › 80-60 ot/min  těžší převod – nižší frekvence › stoupání › pod 60,50 ot/min  počáteční rychlost a délka brzdné dráhy  brzdné systémy  charakter a okamžitý stav terénu  brždění přední brzdou  pozice jezdce a konstrukce rámu  kontrolovaný smyk  nácvik správné techniky  mírné x ostré zatáčky  načasování brždění  poloha pedálů  hmotnost cyklisty  poměr C a T  pravá x levá zatáčka  forsírované zatáčení a drifting  řezání zatáčky  kontrakce řídítek a smyk  optimální stopa a její sledování  různá specifika terénů  rychlost a riziko  projíždění serpentin  rozdíly řazení silnice x MTB  počet převodů a jejich praktické využití  vlastní technika řazení  volba řazení vzhledem k specifikům terénu 44 – 32 - 22 11 – 12 – 14 – 16 – 18– 21 – 24 – 28 - 32 volba správného převodu 1 2 3 1 3 4 5 6 7 8 92 klesání – rovina – stoupání – strmé stoupání  lehké převody  pozice jezdce  jízda v sedle x ze sedla  jízda v různých typech terénu  energie soustavy a její optimalizace  aktivní spolupráce celé soustavy  poloha těžiště  double vision  kontrola rychlosti  běžné překážky › klacky, kameny, prohlubně, muldy  velké překážky  skoky vítr, déšť, sníh, vedro, zima, bláto, listí, tráva, kameny, písek, brody  stání na místě  poskoky  zvedání předního, zadního kola  jízda smykem, drifting  pády  překonávání překážek  Na levé straně  Přes rameno  www.youtube.com/user/birellcykloskola