Katedra pedagogiky sportu Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity --------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------- Pokyny cvičným učitelům pro pedagogickou praxi II studentů kombinované formy navazujícího magisterského studia Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli, děkujeme Vám za přijetí studentů kombinované formy navazujícího magisterského studia na pedagogickou praxi. Praxe bude probíhat pod Vašim vedením v celém zimním semestru akademického roku 2013/2014 dle dohody se studentem. Hlavním účelem praxe je, aby se studenti seznámili s terénem střední školy, na základě teoretických didaktických, pedagogických a psychologických vědomostí pod vedením cvičných učitelů připravovali a realizovali různé typy vyučovacích hodin, ověřili si své vzdělávací a výchovné schopnosti při práci se žáky střední školy. Byli bychom rádi, kdyby jim byla dána příležitost k prostudování pedagogické dokumentace o žákovi střední školy, katalogový list, třídní výkaz, třídní kniha, studijní průkaz, záznam o úrazu atd. a dále měli možnost se seznámit s osnovami TV pro střední školy a školním vzdělávacím programem. Povinností každého studenta je odučit 8 hodin, spolu se cvičným učitelem provést rozbor každé odučené hodiny a dále hospitovat ve 2 Vašich hodinách. Děkujeme Vám za spolupráci Mgr. Jan Machát V Brně 1. 9. 2013 garant pedagogických praxí Práce cvičného učitele: 1. Při zahájení praxe seznámí studenta s vedením školy, organizací a řízením školy, bezpečnostními předpisy, seznámí jej s ostatními učiteli TV a společně vypracují plán a rozvrh výstupových a hospitačních hodin. 2. V průběhu praxe: * kontroluje docházku praktikujícího studenta, jeho připravenost na výuku (student předkládá předem písemnou přípravu ke konzultaci, cvičný učitel ji schvaluje svým podpisem) * hodnotí vyučovací výstupy studenta v rozborových hodinách po každém výstupu a připomínky zapíše do přípravy. Na závěr praxe vyplní formulář závěrečném hodnocení studenta, na jehož základě je praxe studentovi započtena. (Počet rozborových hodin je souhlasný s počtem odučených hodin studentem a za tyto hodiny je cvičný učitel finančně ohodnocen) * poskytuje konzultace a metodickou pomoc 3. Hodnocení ped. praxe studenta spolu s Dohodami o provedení práce a popř. Žádostí o převod mzdy na účet odevzdá studentovi v poslední den jeho praxe. 4. Cvičný učitel může navrhnout vyloučení studenta z pedagogické praxe či nedoporučit zápočet, jestliže student: * není připraven na výuku (bez písemné přípravy) * nedostaví se na vyučovací hodinu * opakovaně přijde pozdě do hodiny * má řadu nedostatků při vedení výuky (možné řešit prodloužením praxe dle dohody) 5. V případě problémů nebo nejasností, které není cvičný učitel schopen sám řešit se obraťte na garanta pro pedagogickou praxi, Mgr. Jan Machát, mail: machat@fsps.muni.cz.