Seminární skupina np2001 Školní pedagogika
2. seminář (4. 10./11. 10.)
Struktura semináře:
- první dílčí test (5 otázek, přednáška Struktura výuky a Výukové metody)
- opakování (pracovní list)
- dopracování/odevzdání Dopisu pro Vás u magisterských státních zkoušek
- rozdělení výstupů na přednáškách: v ISu budete mít přehled přednášek (datum a téma, které v ten den zazní), pokud se rozhodnete pro výstup, pak se řiďte těmito pokyny:
- první dílčí test (5 otázek, přednáška Struktura výuky a Výukové metody)
- opakování (pracovní list)
- dopracování/odevzdání Dopisu pro Vás u magisterských státních zkoušek
- rozdělení výstupů na přednáškách: v ISu budete mít přehled přednášek (datum a téma, které v ten den zazní), pokud se rozhodnete pro výstup, pak se řiďte těmito pokyny:
- připravte si pouze malý úsek z daného tématu, např. co to je slovní hodnocení, jeho klady a zápory
- domluvte se s kolegou/kolegyní, která má s Vámi výstup, abyste nezpracovávali stejný úsek z tématu, každý bude mít svůj
- tento malý úsek si připravte v powerpointu - MAXIMÁLNĚ 2 snímky, cca na 10 minut!
- pokud budete mít ukázku z praxe, pak je tato více než vítána
- navržení minirozhovoru se žákem (otázky - kdybych se na školu díval pohledem svých žáků, co bych chtěl ve škole dělat a proč, jak školu vnímám...)
P. S. Upozorňuji na průběžné vedení portfólia, v tuto chvíli byste tam měli mít minimálně Vaše poznámky o didaktické hře a počet a typy základních škol ve Vašem bydlišti.
OTÁZKY DO MINIROZHOVORU:
- na tomto místě najdete soubor otázek, které jsme spolu vytvořili na seminářích
- pokud se někdo rozhodne, že bude dělat minirozhovor (získáte tím 10 bodů), pak si zvolí 5 otázek z tohoto souboru, dle odpovědí žáka je může prohloubit, dovysvětlit atd. a pokud je škola něčím zajímavá (např. jedná se o školu, kde se učí výhradně v anglickém jazyce apod.), pak si ještě připravte pár dalších otázek o těchto zajímavostech
- minirozhovory budeme prezentovat v závěru semestru na seminářích - termíny si domluvíme
P. S. Upozorňuji na průběžné vedení portfólia, v tuto chvíli byste tam měli mít minimálně Vaše poznámky o didaktické hře a počet a typy základních škol ve Vašem bydlišti.
OTÁZKY DO MINIROZHOVORU:
- na tomto místě najdete soubor otázek, které jsme spolu vytvořili na seminářích
- pokud se někdo rozhodne, že bude dělat minirozhovor (získáte tím 10 bodů), pak si zvolí 5 otázek z tohoto souboru, dle odpovědí žáka je může prohloubit, dovysvětlit atd. a pokud je škola něčím zajímavá (např. jedná se o školu, kde se učí výhradně v anglickém jazyce apod.), pak si ještě připravte pár dalších otázek o těchto zajímavostech
- minirozhovory budeme prezentovat v závěru semestru na seminářích - termíny si domluvíme
Otázky ze 4. 10.:
- Kolik hodin TV máte týdně?
- Chutná Ti ve školní jídelně?
- Baví Tě chodit do školy?
- Zvládáš studium?
- Nabízí Tvoje škola kroužky? Jaké?
- Co máš rád ve škole?
- Jaké Tě baví předměty?
- Máš rád TV?
- Co děláte v hodině TV?
- Jak Ti chutnají obědy ze školní jídelny?
- Co děláš o přestávkách? Máte ve škole/třídě/chodbě něco na zabavení o přestávce, např. stolní fotbálek, ping pong...
- Jsou u vás ve škole čisté toalety?
- Jaký je Tvůj nejoblíbenější předmět?
- Hrajete hry i mimo hodiny TV?
- Jaké interaktivní pomůcky používáte při výuce?
- Vyhovují Ti metody hodnocení (známka, body, slovní hodnocení)?
- Jak dlouhé máte přestávky? Chtěl bys delší? A jak bys je využil?
- Co bys na výuce změnil?
- Co se Ti ve škole líbí? Co Tě baví?
- Co Ti škola dává kromě vědomostí?
- Co bys udělal/změnil, aby všichni rádi cvičili v TV?
- Co se Ti líbí/nelíbí na místních učitelích?
- Jaký další cizí jazyk by ses chtěl naučit?
- Co by Tě bavilo po školní výuce za kroužek?
- Jak bys vylepšil tělocvičnu ve škole?
- Jací jsou Tvoji učitelé?
- Jaký je Tvůj nejlepší kamarád?
- V jaké lavici sedíš, s holkou/klukem?
- Víš, proč se chodí do školy?
- Bojíš se někoho ve třídě (šikana)?
- Jak Ti dlouho trvá cesta do školy (jezdíš sám, vozí Tě někdo)?
- Čím bys chtěl být?
- Chodíš rád do školy?
- Co bys ve škole změnil?
- Jak by měl podle Tebe vypadat ideální učitel?
- Co bys chtěl dělat po absolvování této školy?
- Vstáváš ráno rád do školy?
- Na jaké předměty se těšíš a proč?
- Co by ses rád ve škole naučil?
- Jaký sport máš rád?
- Stihl ses seznámit s ostatními žáky?
- Využíváš v hodině TV jiné prostory než jsou prostory vaší školy?
- Kolik hodin týdně máte TV?
- Účastníte se v TV školních soutěží? Jakých?