Seminární skupina np2001 Školní pedagogika

2. seminář (4. 10./11. 10.)

Struktura semináře:
- první dílčí test (5 otázek, přednáška Struktura výuky a Výukové metody)
- opakování (pracovní list)
- dopracování/odevzdání Dopisu pro Vás u magisterských státních zkoušek
- rozdělení výstupů na přednáškách: v ISu budete mít přehled přednášek (datum a téma, které v ten den zazní), pokud se rozhodnete pro výstup, pak se řiďte těmito pokyny:
  1. připravte si pouze malý úsek z daného tématu, např. co to je slovní hodnocení, jeho klady a zápory
  2. domluvte se s kolegou/kolegyní, která má s Vámi výstup, abyste nezpracovávali stejný úsek z tématu, každý bude mít svůj 
  3. tento malý úsek si připravte v powerpointu - MAXIMÁLNĚ 2 snímky, cca na 10 minut!
  4. pokud budete mít ukázku z praxe, pak je tato více než vítána
- navržení minirozhovoru se žákem (otázky - kdybych se na školu díval pohledem svých žáků, co bych chtěl ve škole dělat a proč, jak školu vnímám...)


P. S. Upozorňuji na průběžné vedení portfólia, v tuto chvíli byste tam měli mít minimálně Vaše poznámky o didaktické hře a počet a typy základních škol ve Vašem bydlišti.


OTÁZKY DO MINIROZHOVORU:
- na tomto místě najdete soubor otázek, které jsme spolu vytvořili na seminářích
- pokud se někdo rozhodne, že bude dělat minirozhovor (získáte tím 10 bodů), pak si zvolí 5 otázek z tohoto souboru, dle odpovědí žáka je může prohloubit, dovysvětlit atd. a pokud je škola něčím zajímavá (např. jedná se o školu, kde se učí výhradně v anglickém jazyce apod.), pak si ještě připravte pár dalších otázek o těchto zajímavostech 
- minirozhovory budeme prezentovat v závěru semestru na seminářích - termíny si domluvíme 
Otázky ze 4. 10.:
  1. Kolik hodin TV máte týdně?
  2. Chutná Ti ve školní jídelně?
  3. Baví Tě chodit do školy?
  4. Zvládáš studium?
  5. Nabízí Tvoje škola kroužky? Jaké?
  6. Co máš rád ve škole?
  7. Jaké Tě baví předměty?
  8. Máš rád TV?   
  9. Co děláte v hodině TV?
  10. Jak Ti chutnají obědy ze školní jídelny?
  11. Co děláš o přestávkách? Máte ve škole/třídě/chodbě něco na zabavení o přestávce, např. stolní fotbálek, ping pong...
  12. Jsou u vás ve škole čisté toalety?
  13. Jaký je Tvůj nejoblíbenější předmět?
  14. Hrajete hry i mimo hodiny TV?
  15. Jaké interaktivní pomůcky používáte při výuce?
  16. Vyhovují Ti metody hodnocení (známka, body, slovní hodnocení)?
  17. Jak dlouhé máte přestávky? Chtěl bys delší? A jak bys je využil? 
  18. Co bys na výuce změnil?
  19. Co se Ti ve škole líbí? Co Tě baví?
  20. Co Ti škola dává kromě vědomostí?
  21. Co bys udělal/změnil, aby všichni rádi cvičili v TV?
  22. Co se Ti líbí/nelíbí na místních učitelích? 
  23. Jaký další cizí jazyk by ses chtěl naučit?
  24. Co by Tě bavilo po školní výuce za kroužek?
  25. Jak bys vylepšil tělocvičnu ve škole?
  26. Jací jsou Tvoji učitelé?
  27. Jaký je Tvůj nejlepší kamarád?
  28. V jaké lavici sedíš, s holkou/klukem?
  29. Víš, proč se chodí do školy?
  30. Bojíš se někoho ve třídě (šikana)?
  31. Jak Ti dlouho trvá cesta do školy (jezdíš sám, vozí Tě někdo)?
  32. Čím bys chtěl být?
  33. Chodíš rád do školy?
  34. Co bys ve škole změnil?
  35. Jak by měl podle Tebe vypadat ideální učitel?
  36. Co bys chtěl dělat po absolvování této školy?
  37. Vstáváš ráno rád do školy?
  38. Na jaké předměty se těšíš a proč?
  39. Co by ses rád ve škole naučil?
  40. Jaký sport máš rád?
  41. Stihl ses seznámit s ostatními žáky?
  42. Využíváš v hodině TV jiné prostory než jsou prostory vaší školy?
  43. Kolik hodin týdně máte TV?
  44. Účastníte se v TV školních soutěží? Jakých?