2015 podzim: PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE pro učitele np 2002 Dvouobor, TVS datum Téma přednášky np 2002 – 45 min. středy 15.30 - 16.15, A11/206 – 1 h Téma semináře - Michal 23.9. Oficiálně zrušeno zrušeno 30.9. Úvod, předmět, paradigma, periodisace vývoje dle autorů/škol Pravidla 1.10. Pojetí kompetencí (k existenci, v učení, profesní, motorické) Metody hodnocení, chyby v hodnocení Osobnost Učitele 1 7.10. Výchova vers. učení, způsoby výchovy Čáp-Mareš (245-303). Osobnost učitele 2 14.10. Část – vývojové psychologie – včetně zralosti pro školu Základní vývojové trendy 21.10. Školní věk – raná adolescence – vrstevníci –sociální kompetence (ve vztahu k ped.) ?? skupiny se závadovým chováním – transakční analýza 21.10. Pozdní dospělost rodina-rodičovství, prarodičovství, senium (ve vztahu k ped.) ADHD 28.10. Státní svátek Státní svátek Motivace k učení 4.11. Učení: typy/druhy učení, styly učení Didaktický čtverec Specifické poruchy učení 11.11. Učení – oba póly (poruchy – nadání) příp. i chování Nadání 18.11. Chování (oba póly) (nebo do 11.11.) Pak – ψlogie šk. Profesí: psycholog, vých. poradce – preventista, asistent Školní psycholog, výchovný poradce, třídní učitel 25.11. Socializace – pojetí integrace - Minoritní skupiny Autismus 2.12. komunikace obecně, komunikace se spec. skupinami/jedinci (Text APA, kap. 5) Šikana 9.12. Konsultace, - rezerva Prezentace úkolů Prezentace úkolů 16.12. Předtermín- ZK Předtermín - ZK Termíny ZK ZK