MARKETING SPORTOVNÍCH KLUBŮ A AKCÍ (zadání seminární práce) Marketing sportovního klubu Cíl a struktura seminární práce Cílem seminární práce je zhodnocení marketingu sportovního klubu, a to min. na úrovni první, druhé či třetí nejvyšší soutěže v daném sportu, provedení marketingového výzkumu a zpracování návrhů a doporučení na zlepšení. Strukturu práce lze shrnout do následujících bodů: 1. Úvodní strana + úvod (obecně k tématu – vlastními slovy) 2. Cíl a metodika 3. Základní údaje o klubu (charakteristika, historie, právní forma, největší úspěchy, …….) 4. Analýza prostředí (STEP analýza - makrookolí, odvětvová analýza – mikrookolí, analýza vnitřního prostředí) 5. Merchandising (spolupráce s výrobci a distributory sportovního či jiného zboží) 6. Sponzoring (uvést hlavní sponzory a jejich základní charakteristiku) 7. Segmentace trhu (aplikace obecných hledisek segmentace na sportovní klub) 8. Komunikační mix (např. reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations, direct mail) a jeho využití u jednotlivých tržních segmentů (cílových skupin) 9. Cenová politika (faktory ovlivňující cenu, zdroje financování, slevy, …) 10. Marketingový výzkum (dotazník + řízený dialog) 11. Návrhy a doporučení na zlepšení současné situace (účast na akcích, komunikace – návrh letáku a sloganu, spolupráce, financování, ………..) 12. Závěr Zdroje Přílohy