2D/3D MOTION ANALYSIS Martin Sebera sebera@fsps.muni.cz > Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky. Schedule •Idea J •Variables: distance, time, speed, angles •Download video from internet •Quality of video •How to get picture from video •How to measure: distance, time, speed •Tools, sw Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další. Idea •What to measure –Distance, time, speed, angles •Get source –From youtube (how to download-http://www.clipconverter.cc/ –From web, TV, online source –From own camera Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další. Deficiencies, errors, bad source •Quality of video – –resolution 720x576, 640x480, no less, –25 or 30 frames per second (fps), not less •Scene is too far •small stature •large movements in the frame - http://atleti-tisnov.rajce.idnes.cz/2013-09-07-4.kolo_Uherske_Hradiste#MVI_3944.jpg • Always… •fixed point •the measured distance •angle (camera-scene) - 90 degrees •VARIABLES are measured like the ratio between the information on the video and in fact Distance in 2D/3D space Distance between two points The Euclidean distance between two points of the plane with Cartesian coordinates (x1, y1) and (x2, y2) is d = \sqrt{(x_2-x_1)^2 + (y_2-y_1)^2}. In three-dimensional space, the distance between points (x1, y1,z1) and (x2, y2, z2) is d = \sqrt{(x_2-x_1)^2 + (y_2-y_1)^2+ (z_2-z_1)^2} Angles http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/49/Triangle_with_notations_2.svg/220px-Triang le_with_notations_2.svg.png c^2\ = a^2 + b^2 - 2ab\cos(\gamma) b^2\ = a^2 + c^2 - 2ac\cos(\beta) a^2\ = b^2 + c^2 - 2bc\cos(\alpha) \alpha=\arccos\left(\frac{b^2+c^2-a^2}{2bc}\right) \beta=\arccos\left(\frac{a^2+c^2-b^2}{2ac}\right) \gamma=\arccos\left(\frac{a^2+b^2-c^2}{2ab}\right) http://en.wikipedia.org/wiki/Triangle Project •Choose sport –Distance –Time –Speed –Angles