PEDAGOGICKÁ PRO UČITELE i pro DOSPĚLÉ 2068. 2002 Max 30 bodů. (6x 5), nadpoloviční většina bodů 17 = E splněno, 18-19 D 20–24 C 25-28 B 29-30 A A – OBECNÁ ČÁST, PARADIGMA PŘEDMĚTU A1 Pojetí předmětu, paradigma, periodizace vývoje dle autorů/škol A2 Pojetí kompetencí (k existenci, v učení, profesní, motorické) A3 Výchova vers. učení, způsoby výchovy A4 Školní psycholog, výchovný poradce, preventista, asistent pedagoga (vzdělání, kompetence) B – VÝVOJOVÁ OBDOBÍ V KONTEXTU PED-PSYCH B1 Školní zralost B2 Školní věk, pubescence B3 Senium B4 Základní vývojové teorie, principy (psychoanalýza, behaviorismus, humanistická pojetí) C – SPECIFIKA UČENÍ, INTELIGENCE C1 Učení, typy/druhy učení, styly učení C2 didaktický čtverec, metody hodnocení, chyby v hodnocení C3 Intelekt, IQ, handicap a nadání C4 Emoce, emoční inteligence D – PRÁCE S KOLEKTIVEM (popis, řešení) D1 Práce s pravidly, práce s nimi, zásady psychické bezpečnosti, základní typy vedení skupiny D2 Osobnost učitele, důležité rysy osobnosti, kompetence D3 Patologické jevy, které mohou souviset s prostředím TV-sportu D4 Šikana (fáze), základní principy, včetně prevence E – ŽÁK S „JINAKOSTÍ“ (popis, možná prevence, řešení) E1 Pojetí „jinakosti“, komunikace E2 Poruchy autistického spektra E3 Poruchy chování – ADD, ADHD E4 Poruchy učení F – SPECIFICKÁ ČÁST F1 Střediska výchovné péče, diagnostický ústav – charakteristika F2 Integrace (inkluze): výhody – nevýhody F3 Vzdělávání seniorů F4 Vzdělávání v rámci sportu (ve vztahu k věkové skupině)