Závěrečné zkoušky UEFA A licence OTÁZKY ZZK Zkoušený si vylosuje jednu otázku a po 20 min. přípravě má cca 20-25 min. na její zodpovězení včetně doplňujících otázek komise. Výsledná známka uvažuje komplexní posouzení kvality odpovědí z těchto hledisek: • pedagogicko-psychologický úhel pohledu a vhodnost volby didaktických forem, metod a stylů. • fyziologický základ problému + schopnost odlišit specifika věkových kategorii. • komunikace, grafické znázornění a schopnost reagovat na otázky, atd..) 1. Uveďte odlišnosti v tréninku dětí, mládeže a dospělých. Ve zvolených didaktických formách uveďte tyto odlišnosti na příkladu jednoho cvičení. 2. Rozdělte a popište herní kombinace a u libovolně zvolené uveďte příklad postupu cvičení v jednotlivých metodicko-organizačních formách. ' 3. Popište, co spoluurčuje individuální herní výkon hráče. Uveďte příklad cvičení pro rozvoj jedné vybrané složky ve zvolených didaktických formách. 4. Popište, co ovlivňuje týmový herní výkon - determinanty týmového herního výkonu. Uveďte příklad cvičení jedné vybrané složky ve zvolených didaktických formách pro kategorii dospělých. 5. Uveďte příklad průpravného cvičení a průpravné hry pro zdokonalování útočné kombinace, hlavní zásady, kritická místa. Srovnejte ve dvou zvolených kategoriích ve zvolených didaktických formách. 6. Uveďte způsoby tréninku přenášení těžiště hry. Ve zvolených didaktických formách uveďte jeho možné kondiční parametry s ohledem na zvolenou věkovou kategorii. 7. Uveďte způsoby nácviku a zdokonalování odebírání míče v jednotlivých metodicko-organizačních formách ve dvou zvolených kategoriích. 8. Na příkladu cvičení ve zvolených didaktických formách uveďte taktické i kondiční parametry tréninku střelby prvním dotykem a rozdíly mezi jeho prováděním ve dvou zvolených kategoriích. 9. Na příkladu cvičení ve zvolených didaktických formách uveďte taktické a kondiční parametry tréninku střelby po vedení míče a obcházení soupeře a rozdíl mezi jeho prováděním ve dvou zvolených kategoriích. 10. Uveďte didaktický postup tréninků (metodická řada) prihrávaní a zpracovávání míče ve zvolených kategoriích, mezi U12-U16, včetně didaktických forem a zásad. Uveďte příklad cvičení ve zvolených didaktických formách. 11. Rozdělte a vysvětlete útočné kombinace a na příkladech ukažte jejich využití při zakončování útoku z křídelního prostoru ve zvolených didaktických formách a zvolené kategorii počínaje U14. 12. Charakterizujte rozvoj silových schopností specifickými i nespecifickými prostředky. Uveďte rozdíly mezi přípravkovými a dorosteneckými kategoriemi. Uveďte praktické příklady využití v tréninku na hřišti. ■ . 13. Charakterizujte rozvoj rychlostně koordinačních schopností specifickými i nespecifickými prostředky. Uveďte příklady cvičení ve zvolených didaktických formách. 1.4. Charakterizujte rozvoj vytrvalostních schopností specifickými prostředky -;,Verheijenův model". Uveďte příklad cvičení ve zvolených didaktických formách a popište rozdíly použití v přípravkových a dorosteneckých kategoriích. 15. Uveďte způsoby tréninku řešení herních situací v malém počtu hráčů. Vyberte příklad cvičení pro zvolenou věkovou kategorii, ve zvolených didaktických formách a uveďte jeho možné kondiční parametry. 16. Uveďte a nakreslete kritické situace zónové obrany a kombinace, na kterých ZO spočívá. 17. Uved'te a nakreslete způsoby nácviku a tréninku útočných standardních situací v kategoriích staršího dorostu. Uveďte základní principy i detaily organizace a koučinku. 18. Popište rozdíly ve vedení tréninku brankařů v 10, 14 a 19 letech. Uveďte konkrétní tréninková cvičení. 19. Vysvětlete, jaké didaktické styly můžete použít při „malých" intervalových hrách a jaké detaily budete učit a sledovat v kategorii dorostů a dospělých. Jaké jsou možné rozdíly oproti mladším žákům či přípravkám.