Posuzovací škála k hodnocení trenéra jeho svěřenci (autodiagnostický nástroj) Úkoly pro studenty: 1. Vyberte oblast sportovního tréninku, pro kterou budete následující posuzovací škálu aplikovat. 2. Pečlivě pročtěte následující posuzovací škálu. 3. Vyznačte (doplňte) v textu potřebné úpravy (změny) tak, aby škála odpovídala zvolené oblasti sportovního tréninku. 4. Které oblasti práce trenéra škála především hodnotí? 5. Jaké specifické oblasti hodnocení škála neobsahuje? Doplňte je. Komentář k posuzovací škále: Na otázky se odpovídá zakroužkováním příslušného čísla. Hodnotící škálu tvoří body 5 4 3 2 1. Nejvyšší hodnocení (maximální souhlas) je 5, nejnižší hodnocení je 1. Ve volných otázkách je možnost slovně vyjádřit své připomínky. 1. Jsi: 1 muž 2 žena 2. Věková kategorie (zakroužkuj): pž žm žs dm ds junior senior mladší veterán ... 3. Zařazení: např. žák sportovní třídy – sportovní školy – člen SCM – člen ... reprezentace ... 4. Sportovní specializace: . . . . . . . . . . . . . . 5. Jakého nejlepšího umístění jsi dosáhl(a) v minulé sezóně? … 6. Oblast hodnocení – např.: posilovna – bazén – soustředění – . . . . . . . . . . . 7. Jméno trenéra: . . . . . . . . . . . 8. Odpovídá struktura tréninku Tvým představám? 5 4 3 2 1 9. Jeví se Ti vedení tréninku ze strany trenéra jako dobře připravené? 5 4 3 2 1 10. Jsou požadavky trenéra srozumitelné, dobře pochopitelné? 5 4 3 2 1 11. Zajímá se trenér o to, co dělají jeho svěřenci ve svém volném čase? 5 4 3 2 1 12. Reaguje trenér na dotazy a připomínky sportovců věcně? 5 4 3 2 1 13. Má trenér ke sportovcům partnerský, vstřícný přístup? 5 4 3 2 1 14. Využívá trenér maximálně čas určený k tréninku? 5 4 3 2 1 15. Zajímá se trenér o Tvé studijní výsledky? 5 4 3 2 1 16. Uveď, kolika tréninků jsi se v minulých čtyřech týdnech zúčastnil(a): … 17. Odpovídala, podle Tvého názoru, přiměřenost požadavků trenéra Tvým možnostem? 5 4 3 2 1 18. Hodnotíš atmosféru na tréninku jako klidnou, nevyvolávající strach a nervozitu? 5 4 3 2 1 19. Uveď své připomínky k trenérovi – vše co si přeješ sdělit jemu, jeho přímým nadřízeným a co nebylo možno postihnout v předcházejících otázkách.