Stránka 1 z 3 METODOLOGIE (np4001+nk4001) Vyučující: doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (garant předmětu) Mgr. Michal Bozděch, Mgr. Antonín Zderčík (1) POKYNY PRO VYPRACOVÁNÍ PROJEKTU (STRUKTURA) PRVNÍ SLIDE: Název práce Jméno/-a autorů Jméno školitele (je-li známý) 1. Úvod (uvedení do problematiky, 1 slide) Obsahuje základní informace o tom, co práce řeší a proč. Uvádí motivaci autora k volbě problematiky, její aktuálnost, stručnou formulaci řešených problémů. Vychází z obecného (i historického) základu řešené problematiky, může zmiňovat dosavadní vědecko-výzkumné poznatky jako východiska pro výzkum. 2. Syntéza poznatků (přehled literatury, literární rešerše, max. 3 slide) Přehled literatury k řešené problematice (ne v podobě referenčního seznamu, ale stručná informace o obsahu citované literatury dle ISO 690, viz Směrnice FSpS č. 11/2017. Kritické zhodnocení ve vztahu ke zkoumané problematice práce. V závěru kapitoly (nebo v části 3) stručná formulace výzkumného problému (v čem spočívá, z čeho vychází). V projektu citovat minimálně 3–5 zdrojů CZ a 2–3 cizojazyčných. 3. Cíle výzkumu (CV), výzkumné otázky (VO), hypotézy (H)(2 slide) Cíl výzkumu (CV): výstižné, stručné a srozumitelné formulování CV (možno i dílčí cíle). Vychází z formulace výzkumného problému. Např. „Cílem výzkumu je určení …, posouzení …, zjištění vztahu … Výzkumná otázka/-y resp. hypotézy VO = formulace jedné/více otázek k řešení výzkumného problému (co chci zjistit?) Hypotéza/-y (není nutno, stačí v podobě pracovní hypotézy). Je-li žádoucí H, formulovat hypotézu v souladu s definicí a s kritérii dobrých hypotéz. 4. Metodika Výzkumné metody (jasně formulovat následující body, viz přednášky, max. 3 slide) - typ výzkumu: kvantitativní/kvalitativní/smíšený, dále vybrat z 20 variant (viz skriptum Stránka 2 z 3 resp. přednášky = nejlépe odpovídající typ, možno i více) - charakteristika výzkumného souboru (populace, náhodný/záměrný výběr, způsob výběru, rozsah souboru, M/Ž, věk) - měřící procedury (popis metod vedoucích k získání výzkumných dat, včetně přístrojů) - sběr dat (popis místa, průběhu a časového harmonogramu) - typy dat (kvantitativní/kvalitativní, závislé/nezávislé proměnné, typy měřících stupnic) - metody analýzy dat (nejen deskriptivní a analytické, ale jaké konkrétně, výpočet čeho?) Referenční seznam (použitá literatura dle ISO 690, 1 slide) Upřesnění: ✓ Prezentace projektu závěrečné práce max. 10+5 min (1 student) v ppt. ✓ Po prezentaci a úpravě projektu (na základě hodnocení vyučujícího v semináři) nahrát/uložit ve formátu pdf. do IS/Odevzdávárna a to do 14 dní od prezentace. ✓ Později zaslané projekty nebudou uznány, studenti, kteří neodevzdali projekt, nebudou připuštěni ke zkoušce, ✓ Dokument označit vlastním jménem v tomto pořadí: příjmení_jméno: např. novak_jiri.pdf (neuvádět žádné další označení!) Doporučená základní literatura ZHÁNĚL, J. Přednášky předmětu [online]. 2019. Dostupné z https://is.muni.cz/auth/predmet/fsps/podzim2019/NP4001 HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2012. ZHÁNĚL, J., V. HELLEBRANDT a M. SEBERA. Metodologie výzkumné práce [online]. Brno: MU, 2014 [2019-09-13]. Dostupné z http://www.fsps.muni.cz/impact/metodologie- kvantitativniho-vyzkumu/ Směrnice Fakulty sportovních studií č. 11/2017 o pokynech k vypracování závěrečných prací (bakalářských/magisterských/rigorózních) [online]. In: Organizační řád fakulty sportovních studii. 2017. Dostupné z: https://is.muni.cz/auth/do/fsps/fak_predpisy/smernice-dekana/2017 HENDL., J. a P. BLAHUŠ. (2016). Metodologie výzkumné práce [online]. 2016 [2019-09-13]. Dostupné z: http://web.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/ Stránka 3 z 3 (2) METODY HODNOCENÍ (ZÁPOČET + ZKOUŠKA) ZÁPOČET - POŽADAVKY HODNOCENÍ Prezentace projektu DP ve výuce splnil/nesplnil Požadovaná účast na výuce – semináře np=11/13, resp. nk=3/4 Požadovaná účast na výuce – přednášky np=11/13, resp. nk=2/3 (jinak=zápočtový test*) ZKOUŠKA - POŽADAVKY HODNOCENÍ 1. Zápočtový test ze statistiky (výpočty příkladů) A–F 2. Ústní část (prezentace a hodnocení projektu) A–F 3. Písemná část (zkouškový test, 30 otázek) A–F Hodnocení zkouškového testu Body Nesplnil/-a (F) 0–21 Splnil/-a 22–30 A 30–29 B 28–27 C 26–25 D 24–23 E 22 Celkové hodnocení Medián hodnocení 1.–3. Kombinované studium Stejné požadavky Poznámka: * zápočtový test je nutno úspěšně napsat PŘED ZKOUŠKOU v kterémkoliv zkouškovém termínu (max. 3 pokusy). Nehlásit ke zkoušce v IS (jinak propadá termín). Pokud student/-ka obdrží z některé části hodnocení F, nebo nesplnil povinnou docházku na seminářích, předmět nesplnil. DŮLEŽITÉ Studenti, kteří předmět neukončí v příslušném semestru úspěšně (zkouška), jej opakují v plném rozsahu (semináře, přednášky, prezentace projektu, zápočet, zkouška). Brno 16. 09. 2019 Doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr.