Masarykova univerzita Fakulta Sportovních Studií Fakulta sportovních studií MU - Home | Facebook Fotbal bp2104 Rozehřátí a rozcvičení Tereza Slezáková UČO:479874 Brno 2020 Předpokládaný počet hráčů: 16 Pomůcky: Mety, míče, kužely, rozlišovací trička Téma: Obranné herní kombinace založené na vzájemném zajišťování 1. Hry pomůcky: mety, 2-3 míče, 2-3 rozlišováky a. Honička: - Hráči se pohybují ve vymezeném čtverci. Ti, kteří chytají, mají míč a musí předat babu tak, že se ostatních hráčů dotknout pouze ve spodní části těla. b. Mlynářovo kolo - Hráči utvoří kolečko, chytnou se za ramena a jeden z nich má za kalhotami zastrčený rozlišovák. Jeden hráč se postaví mimo kolečko a snaží se získat rozlišovák. Ostatní se mu v tom snaží zabránit tím, že se společně otáčejí a reagují na jeho změny směru.[DB1] Cíl: zahřátí organismu Čas: 3 min 2. Chytačka pomůcky: rozlišovák pro každého hráče a. Hráč vyhodí rozlišovák nad sebe a než ho chytí, snaží se tlesknout za tělem, před tělem, pod nohama v různých kombinacích. b. Jako složitější variantu můžeme místo tleskání provést dřep, leh na břiše, otočku. Cíl: rozvíjení koordinace a obratnosti Čas: 2 min 3. Dynamický strečink Viz obrázek 1 Cíl: protažení svalů Čas: 4 min Textové pole: Obrázek 1 (autor) 4. Atletická abeceda - Lifting - Skipping - Předkopávání - Zakopávání - A-skip - Cval stranou - Pletýnka Cíl: mobilizace kloubů, protažení svalů Čas: 2 min 5. Sprinty Hráči se postaví do řady a na povel se snaží co nejrychleji vyběhnout do prostoru. Postupně jim ztěžujeme výchozí pozici, ze které startují. a. Pozice: - Stoj na jedné noze - Klek - Sed - Turecký sed - Vzpor ležmo - Plank - Leh na břiše - Leh na zádech Cíl: Rozvoj rychlostních schopností[DB2] Čas: 2 min 6. Herní cvičení pomůcky: mety, kužely, míče, rozlišovací trička a. Pomocí met vymezíme hrací prostor o rozměrech 20x30m. Na jedné koncové čáře vymezíme pomocí kuželů 3 branky. Cvičení je určeno pro 8 hráčů, které rozdělíme na 4 obránce (modří) a 4 útočníky (červení). Útočníci mají za úkol udržet míč, dostat míč do jedné ze tří branek na koncové čáře, nedovolit soupeři dostat se za koncovou čáru útočníků. Obránci mají za úkol vystupovat proti hráči s míčem, přebírat hráče soupeře, zabránit útočníkům dostat míč do jedné z branek, po zisku míče snaha a založení útoku, pokusit se přejít soupeřovou brankovou čárou. Herní cvičení je organizováno intervalovou metodou.[DB3] Textové pole: Obrázek 2 (www.trenink.com) Cíl: Nácvik obrany, zdokonalení udržení míče Čas: 7 min Seznam obrázků: Obrázek 1 (autor) 3 Obrázek 2 (www.trenink.com) 5 Použité zdroje: http://www.trenink.com/ VLACHOVSKÝ, Petr. Metodický materiál v rámci studia trenérské licence, 2017. ________________________________ [DB1]Výborná hra. Někdy může být problém s bezpečností, ale to je výzva pro pedagoga. Nevím, zda to byl záměr, ale přesně koresponduje s obsahovou náplní hodiny – hráči musí spolupracovat v obranné činnosti! [DB2]Bez problému, v pořádku. [DB3]Není vyloženě na téma hodiny. Spíš je to malá forma hry. Ale pokud je pedagog/trenér šikovný, dokáže i v této hře vyzdvihnout zajišťování a uspořádat tak, aby svého cíle dosáhl.