Organizace nPřednášky online - do 17.2 n nTerminologie prakticky online – 17.2 n nZávěrečný písemný test 70% úspěšnost – leden (mimo vaši blokovou výuku) nOkruhy otázek n Osobnost učitele TV-fyzioterapeuta? n nprofesní dispozice n (schopnosti, dovednosti, vědomosti) n nosobnostní vlastnosti n Činnosti ve výchovně vzdělávacím procesu nvýchovné nvzdělávací nřídící a organizátorské nplánovací nadministrativní a ekonomické n n Struktura osobnosti nSchopnosti -pohybové -didaktické -percepční -komunikativní -organizační -mentální a tvůrčí -akademické n Typologie osobnosti n nautokratický n ndemokratický n nliberální n n Realizace procesu nkvalita přípravné části n- adekvátní metody n- didaktické styly n- vyučovací způsoby, postupy, druhy učení, organizace n ORGANIZACE FORMY PRÁCE v TV n nZákladní organizační forma povinného předmětu TV je vyučovací hodina. nPRO KOHO?? (všichni žáci, ve všech ročnících, žáci se zdravotním oslabením…) nJAK DLOUHO?? (45 minut – minimum ve všech ročnících 2 vyučovací hodiny povinného předmětu TV, 3 hodina a další lze dle podmínek, záleží na řediteli školy, dle RVP, ŠVP mohu více…) n nKDO?? (přímo řízena učitelem – plná zodpovědnost). n Hodina by měla úzce navazovat na předcházející i navazující hodiny. n nPodle obsahu zařazených sportů rozlišujeme vyučovací hodiny: nGymnastické nAtletické nHerní nÚpolové nMonotématické, smíšené (podle tematické četnosti) nDívčí, chlapecké, koedukované STRUKTURA HODINY TV n nStavba hodiny ovlivněna mnoha činiteli, není vhodné setrvávat na jedné podobě!!!!!!!! n n- obsah, cíl učiva, prostor, čas, psychická i fyzická úroveň žáků, zkušenosti a předpoklady učitele a další didaktické skutečnosti, modifikuji konkrétní podobu vyuč. jednotky n Struktura hodiny TV n 1. ÚVODNÍ (cca 3-5 minut) cíl - připravit žáky na zatížení, zahřát svaly, organismus n norganizační (nástup, pozdrav, navození atmosféry, motivace, sdělení úkolů, cílů…) nrušná část (zahřátí organismu – chůze, běh, skoky v souladu s činností hlavní části vyučovací hodiny, využití nářadí, které budu používat v dalších částech hodiny), žák by se neměl unavit, cíl=zahřát organismus n n Struktura hodiny TV n 2. PRŮPRAVNÁ (cca 6-12 minut) cíl – připravit pohybový aparát na zatížení n nPrůpravná a všeobecně rozvíjející (kondiční cvičení) pro správné držení těla. n nUvolňovací, protahovací, dechová cvičení (Posloupnost, principy, počet opakování atd….) Struktura hodiny TV n n n 3. HLAVNÍ (cca 25 minut) cíl – nácvik nových pohybových dovedností, rozvoj rychlostně-silových schopností, rozvoj vytrvalostních schopností Struktura hodiny TV n n(plnění úkolů dle RVP – je závazný dokument, který vydává min. školství pro určitý okruh škol - jedno RVP např. pro bezpečnostně právní školy… + disponibilní hodiny, tím se můžu lišit ŠVP – jsou vlastně osnovy a tematického plánu) n Struktura hodiny TV nRealizace nejobtížnějších úkolů celé vyučovací hodiny TV. Na počátku se doporučuje zařadit: n nA) nácvik nových pohybových dovedností, ne delší než 10 minut nvysvětlit nukázat (velmi dobrý efekt) nupozornit na problematická místa nnacvičovat UKÁZKA n 1.jedinci musí dobře vidět 2.předcvičovat zrcadlově 3.nevysvětlovat při předvádění náročného cviku 4.dát prostor na otázky 5.položit otázky, abych zjistil, zda cvičenci pochopili n Struktura hodiny TV nB) zařadit-požadavky, maximální intenzita 6-10 sekund – počet opakování pohybů max. intenzity 4-8 krát, střídám asi 2-3 minuty pohybovou činností mírné intenzity (celková doba úseku cca 6minut) pohybové činnosti s rychlostně silovými Struktura hodiny TV nC 1) buď opakovat pohybové dovednosti n n C 2) nebo rozvoj vytrvalostních schopností – zvyšovat aerobní kapacitu organismu, déletrvající činnosti nenáročný charakter s nižší intenzitou TF kolem 120 tepů/min (12 minut) Struktura hodiny TV n4. ZÁVĚREČNÁ (cca 5 minut) cíl – celkové uklidnění organismu po absolvované zátěži nKompenzační cvičení – protahovací, relaxační, dechová – delší výdrže – strečink 20-30…. Sekund… nNEZAPOMENOUT ZHODNOTIT PRŮBĚH HODINY (individuálně upozornit na chyby, ale také pochválit!!!!!!!!!!!!)