Okruhy otázek k zápočtovému testu z předmětu Didaktika TV 1. Didaktika TV 2. Pohybové schopnosti, dovednosti a jejich rozvoj, diagnostika 3. Vyučování a učení v TV, didaktické zásady, didaktické styly, 4. Motorické učení 5. Pojem osobnost (vlastnosti..) 6. Silové schopnosti 7. Rychlostní schopnosti 8. Vytrvalostní schopnosti 9. Koordinační schopnosti 10. Struktura hodiny TV 11. Sportovní trénink 12. Názvosloví tělesných cvičení Základní literatura: V IS a v MS Teams (přednášky a prezentace) Vilímová, V., Didaktika TV, Brno, 2009 Měkota, K., Blahuš, P., Motorické testy v tělesné výchově, Praha, 1983 Měkkota, K., Novosad, J., Motorické schopnosti, Olomouc 2005 Jakékoliv základní názvosloví Připomínám, že se jedná o okruhy otázek, nikoliv otázky. Otázky budou mít formu otevřených i zavřených otázek. Např. Stručně popiš fáze motorického učení, vyjmenuj alespoň tři rozdíly mezi pohybovou schopností a dovedností, popiš didaktickou zásadu názornosti, jaké je senzitivní období u rozvoje silových schopností, popiš jeden test – akční rychlost, popiš metody rozvoje vytrvalostních schopností, vyjmenuj základní koordinační schopnosti, popiš úvodní část hodiny (tréninku – obsah, časové rozvržení..), definuj pojmy, výkon, výkonnost apod…..