Prožitek a prožitkovost Psychomotorika Prožitek §Aktuálně prožívaná skutečnost §Analýza autentické existence (fenomenologie - Heidegger 1889 – 1976) §Fenomenologická deskripce prožitku akcentuje jeho úlohu k přirozenému světu (Hogenová, 2005) §Prožitek je spojován s činem, harmonií, intenzitou, katarzí,palčivostí, prohloubením, původností, silou, skutečností, umocněním, určením, úvahou, vinou, vstřebáváním, zachycením, zastíráním, znaky (Jirásek, 2005) §Prožitek – transcendence (přesahování) – přelezení (Bednář, 2003) Zážitek §Již prožitá zkušenost §Pomáhá aktivně spoluvytvářet obraz své vlastní budoucnosti §Rozvíjí okruh lidských zkušeností (nejen pozitivních ale i negativních) §Orientace na sportovní zážitek spočívá v aktuálním prožívání sportovního výkonu sportovcem § Prožitek – zážitek - zkušenost – prožívání - teambuilding §Sportovně pohybové aktivity §Outdoorové aktivity §Rizikové sporty §Adrenalinové činnosti §Tábornictví §Psychomotorika §Volnočasové aktivity §Individuální přístupy – smysl života § Excercise psycholoy §Neuropsychologie §Gestalt psychlogie (tvarová) §Neurověda – vědecké studium nervového systému §Kognitivní věda – interdisciplinární věda zahrnující studium mysli a inteligence zahrnující filosofii, psychologii, umělou inteligenci, lingvistiku a antropologii Organizační diagram Zážitková pedagogika Cíl, zadání lidé motivace prostředí, prostředky § dramaturg § §zpětná vazba situace, role Literatura: §Kulišťák, P. (2003). Neuropsychologie §Kirchner, J. (2005). Kontexty prožitku a kvalita života §Hogenová, A. (2005). Pohyb a tělo §Jirásek, I. (2005). Gymnasion §