• řetězovou metodu v této základní podobě lze využívat v lekcích pro začátečníky nebo v hodinách dětského aerobiku, případně i pro warm up, ve kterém užíváme jednoduché prvky zatěžující svým střídáním obě končetiny rovnoměrně • nevýhodou této metody je neustálé opakování prvků na začátku bliku a nedostatečné procvičení prvků na konci bloku • metodu užíváme v modifikované podobě pro výuku asymetrických bloků i pro symetrické bloky učené od střídajícího prvku 5. BLOCK BUILDING - BLOKOVÁ METODA • metoda určená pro učení bloků jako celků • spočívá v rozdělení bloku na dvě části, které učíme samostatně a poté spojíme dohromady • A, B ... A+B C, D ... C+D A+B+C+D • např.: 32 step touch (A) 32 grapevine (B) 16 step touch 16 grapevine 8 step touch 8 grapevine 8 step touch 8 grapevine (A+B ... používáme rovněž metodu reverse pyramiding) 32 leg curl (C) 32 march front/back (D) 16 leg curl 16 march front/back 8 leg curl 8 march front/back 8 leg curl 8 march front/back (C+D) 8 step touch 8 grapevine 8 leg curl 8 march front/back (A+B+C+D) • užitím blokové metody procvičíme stejnou měrou prvky na začátku i na konci bloku, metoda však vyžaduje lépe rozvinutou pohybovou paměť • způsob použití u složitějších symetrických bloků bude vyložen v kapitole Učení od střídající časti 6. LAYERING-VRSTVENÍ • jedna z nejčastěji používaných metod založená na postupných změnách pohybového základu od nejjednodušší, základní podoby k obtížnějším variantám • vrstvit můžeme pohybový základ jednoho prvku, vazby, ale i celého bloku • A, A1, A", A1"... • základ můžeme vrstvit o tyto elementy: práce paží změna rytmu změna směru změna intenzity změna stylu 3: