Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 1 np4115 - Didaktika tělesné výchovy Úvodní přednáška Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 2 základní informace ̶přednáška – každou středu 13:00 - 13:50 podmínky, osnova, doporučená literatura ̶ ̶ seminář np4115/01 (47 studentů) – každou středu 12:00 - 12:50 Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 3 přednáška ̶nepovinná účast, ale… ̶diskuze, debaty, příspěvky ̶ ̶osnova - dTV vývoj a výzkum - reforma a kurikulárí dokumenty - edukační proces, edukátor, edukant - cíle, obsahy, organizace, bezpečnost ̶ ̶doporučená literatura Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 4 základní literatura Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - Jiří Hrabinec | KOSMAS.cz - vaše internetové knihkupectví Aktuální témata didaktiky - Fialová Ludmila | Knihkupectví Karolinum Didaktika tělesné výchovy | Odborná literatura a právnická literatura Aleš Čeněk Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 5 literatura pro fajnšmekry Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách - Klára Šeďová, Roman Švaříček, kol. | KOSMAS.cz - vaše internetové knihkupectví Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole - Karolinum Pedagogika | Alternativní školy a inovace ve vzdělávání | Nakladatelství Portál Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 6 seminář ̶propojení s teorií z přednášek ̶ ̶propojení s praxemi -> kazuistiky -> prezentace zdrojem videozáznamy z https://is.muni.cz/auth/do/fsps/e-learning/videoteka_kpeds/ či vlastní zkušenost z ÚdPP ̶budování portfolia „Portfolio je uspořádaný soubor prací studenta za celý průběh odborné praxe/studia. Cílem je jednak zdokumentovat jednotlivé fáze profesního rozvoje studenta, jednak podporovat autonomní učení studenta a poskytnout empirickou evidenci pro jeho hodnocení a sebehodnocení. Studenti svá portfolia doplňují a vyhodnocují průběžně, což jim samotným (i jejich vyučujícím) umožňuje sledovat vývoj své vlastní osobnosti jakožto budoucích učitelů. Obsahem učitelského portfolia jsou typicky např. autobiografické popisy vývoje studenta jako budoucího učitele (tedy např. reflexivní deník z praxe), závěrečná hodnocení výuky samotné (tedy např. výstupy ze sebe/evaluačních dotazníků, záznamy z hospitací), textové, grafické a jiné výstupy studenta (seminární práce, přípravy na hodiny, učební pomůcky) a další případné portfoliové úkoly.“ ̶ Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 7 požadavky a ukončení ̶zpracování a prezentace kazuistiky ve dvojicích (na praxích) ̶docházka na seminářích povoleny 2 absence (ne však v termínu prezentování) ̶ ̶zápočtový písemný test kombinace otevřených a uzavřených otázek ̶ústní zkouška výběr z profilových okruhů Adobe Systems np4115 - podzim 2021/ O. Janák 8 dotazy? ̶pokud ne, pro dnešek vše ̶ ̶děkuji za pozornost