Dva koule na bowling kolíky na modrém povrchu Marketing ve sportu Stůl s kancelářskými pomůckami Charakteristika produktu vesportu •Subjektivní oceňování •Abstraktnost •Nemateriálnost •Nepředvídatelný výsledek •Nízká možnost kontroly kvality •Těžko stanovitelná tržní cena •Sport jako veřejný statek (?) Faktory ovlivňující produkt •Substituty •Nově vznikající sporty •Nárůst institucí nabízející podobné služby (???) •Mediální podpora •Více volného času •Sportovní akce (i pro neregistrované) •Rozvoj sportovního vybavení •Sport jako značka (reklama, hráči,…) •Rozvoj vzdělávání ve sportu (a o sportu) – UNI, SŠ,… •Sportovní značky, technologie, idoly,… • • Jak marketing uchopit •Analýza trhu •Zákazníci •Produkty •Konkurence •Strategické cíle •Sportovní x ekonomické x sociální •Produktové (úspěch x mládež x fanoušci,…) •Cenová •Marketingový mix •4P •Finanční politika Reklama ve sportu •Informační x připomínací x přesvědčovací •Papírová x online x TV Sponzoring •Finanční x Barter •Sponzoring •Jednotlivců •Týmů •Akcí •Svazů / soutěží Motivy ke sponzoringu •Brainstorm