ULJLSLJUUUUUULIlIUUUUUíJLJI KLUB - jeho teritorium, jeho přístupy k veřejnosti a svým zákazníkům •i Spádová oblast v systému FAČRu. OBSLUŽNOST: Jihomoravský kraj - počet obyvatel 1 175 023 Brno - počet obyvatel 377 028 KLUB A VEŘEJNOST OBLÍBENOST KLUBŮ VÝZKUM FACTUM INVENIO SLEDOVANOST KLUBU SONDA SANEP - TOP 3 Výzkum zjišťoval, na jakém území republiky se komu nejvíce fandí. Jen Sparta a Slávia mají fanouškovskou podporu po celém území. Výzkum dále zjistil, že téměř polovina dospělé populace (46%) nějakému fotbalovému prvoligovému týmu fandí. Muži fandí českému fotbalu ze 73 procent, ženy z 21 procent. Většina fanoušků se však utkání na tribunách neúčastní. Za pravidelného návštěvníka 1. fotbalové ligy se pokládá přibližně jen 180 tisíc fanoušků. Ankety se zúčastnil vzorek 1114 českých občanů starších 15 let. Tabulka oblíbenosti klubů: Fandí klubu Nesnáší klub AC Sparta Praha 1025 770 FC Baník Ostrava 625 645 SK Slávia Praha 608 285 FC Zbrojovka Brno 440 30 SK Sigma Olomouc 310 9 FC Slovan Liberec 225 0 FC Viktoria Plzeň 170 30 Bohemians Praha 135 40 F K Teplice 120 15 FK Mladá Boleslav 90 0 FC Fastav Zlín 45 20 1.FK Příbram 36 40 FK Jablonec 8 0 JIHOMORAVSKÝ fisskľv PRAHA iífÁ 60,8% 10,3% 5,9% M JAK NEJČASTĚJI SLEDUJETE ZÁPASY? m 1 \m 41,3% 22,4% 9,1% JAK NEJČASTĚJI SLEDUJETE ZÄPASY? 1 [Q 51,4% 11,5% 1,2% 51,6% 14,8% 3,8% MORAVSKOSLEZSKÝ Ur W 71,3% 8,1% 7,1% JAK NEJČASTĚJI SLEDUJETE ZÁPASY? 1 62,3% 14,3% 2,3% -3- t n n n n n n n a O □ U U U N U U U LJ L! LJ SLEDOVANOST WEB Internetové stránky Zbrojovky mají velmi vysokou návštěvnost. Výhodou internetové bannerové reklamy je její měřitelnost oproti outdoorové či tiskové reklamě. Investované prostředky můžete jednoduše sledovat a vyhodnotit jejich úspěšnost a návratnost. Můžeme přesně změřit, kolik návštěvníků reklamu shlédlo a především, kolik z nich na ni reaguje kliknutím a přesměrováním na Vaše stránky. Můžeme tedy spočítat, kolik stojí reálné přivedení zákazníka až k Vám. Průměrná návštěvnost oficiálních stránek za rok 2016: - 973 372 návštěv za rok, z toho 238 103 unikátních návštěvníků - Celkový počet zobrazení stránek za rok - 2 778 113 - Počet návštěv z Jihomoravského kraje - 580 777 - Průměrná doba trvání návštěvy - 3 minuty - Počet podstránek za jednu návštěvu - 2,85 -4- SLEDOVANOST SOCIÁLNÍ SÍTĚ Facebook AC SPARTA PRAHA 264 545 AC SPARTA PRAHA 20 000 FC VIKTORIA PLZEŇ 91 906 FC VI KTORÍ A PLZEŇ 12 700 SK SLÁVIA PRAHA 76 783 SK SLÁVIA PRAHA 9 029 1.FC SLOVÁCKO 21 810 FC ZBROJOVKA BRNO 3271 FC SLOVAN LIBEREC 14 339 FK DUKLA PRAHA 3 205 FC ZBROJOVKA BRNO 14148 BOHEMIANS PRAHA 1905 3 183 FC HRADEC KRÁLOVÉ 12 100 FKTEPLICE 3 117 BOHEMIANS PRAHA 1905 10 653 FK MLADÁ BOLESLAV 3 021 FKTEPLICE 10 258 FKJABLONEC 2 852 FK DUKLA PRAHA 10 032 FC SLOVAN LIBEREC 2 797 FKJABLONEC 8 980 1.FK PŘÍBRAM 2 482 FK MLADÁ BOLESLAV 8 356 FC VYSOČINA JIHLAVA 2 470 FC VYSOČINA JIHLAVA 7 944 FC HRADEC KRÁLOVÉ 2210 MFK KARVINÁ 5 950 FC FASTAV ZLÍN 1 220 FC FASTAV ZLÍN 5 716 1.FC SLOVÁCKO 1 121 1 .FK PŘÍBRAM 4 400 MFK KARVINÁ 0 -5- SLEDOVANOST STADIONY PO SEZONĚ 2016/2017 průměrná celková návštěvnost návštěvnost SK SLÁVIA PRAHA 11 625 174 373 FC VIKTORIA PLZEŇ 10 040 150 606 AC SPARTA PRAHA 10014 150 216 FKTEPLICE 4 863 72 943 FC ZBROJOVKA BRNO 4570 68 552 FC SLOVAN LIBEREC 4 485 67 269 BOHEMIANS PRAHA 1905 4 377 65 659 FC FASTAV ZLÍN 4 338 65071 1 .FC SLOVÁCKO 4 196 62 935 MFK KARVINÁ 38 72 58 083 FK MLADÁ BOLESLAV 3 349 50 242 FC VYSOČINA JIHLAVA 2 914 43 712 FKJABLONEC 2 541 38 114 1.FK PŘÍBRAM 2 479 37 179 FC HRADEC KRÁLOVÉ 2 324 34 854 FK DUKLA PRAHA 2 199 32 983 -6- -J I-( I-5 í-i L_ SLEDOVANOST TELEVIZNÍ UTKANÍ Fotbalovým přenosům patří kanály ČT2, ČT sport, 02 TV sport. Průměrná sledovanost televizního zápasu je 189 410 diváků. Každý zápas je vysil na webu isport.cz - sledovanost je 20-30 tisíc diváku na zápas. Například: FC ZBROJOVKA BRNO - AC SPARTA PRAHA: průměrný počet sledujících 164 tis. diváků ve věku 15+, zásah sledování min. 3 minuty 555 tis. diváků ve věku 15+ počet TV zápasů / sezóna: 2012/13 2013/14 2014/15 2015/16 2016/17 * max. počet zápasů 30 / sezóna ZÁKAZNÍK - ZBI; 30VÁK Synonymem pro Zbrojováka je věrnost. Klubu fandí bez výkyvů a nikdy jej neopustí, i když jej zrovna osud zavane mimo Brno. I proto se klub může opřít o opravdu širokou členskou základnu nejen v Brně, ale po celém území republiky. Struktura fanoušků klubu podle marketingové studie: Pohlaví Věku 3,6%.. 4,1% zena muž 18 a méně 19-28 29-40 41-50 51-60 60 a více Stupně ekonomické aktivity 2,3% 3'6% 45,9% student ■ nezaměstnaný/á podnikatel ■ důchodce zaměstnaný/á Místa bydliště I Brno I okres Brno-venkov : jiný okres Jihomoravského kraje [ mimo Jihomoravský kraj -9- FC ZBROJOVKA BRNO - KLUBOVÁ DOROSTENECKÁ AKADEMIE Klubová dorostenecká akademie: ZÁSOBNÍK TOP HRÁČŮ DOROSTENECKÝCH KATEGORIÍ PRO PROFESIONÁLNÍ FOTBAL A REPREZENTACE -10- FC ZBROJOVKA BRNO - KLUBOVÁ DOROSTENECKÁ AKADEMII ©©©[nlOW^CB FC ZBROJOVKY BIEIMO V S0UJŮňBMĚM ViÁBRU A - TÝltfllLD JAN SEDLÁK MILAN LUTONSKÝ VLASTIMIL VESELÝ RADEK BUCHTA JAKUB PÉSCHYSTAL FC ZBROJOVKA BUMO - KLUBOVÁ DOHOSTIMECKÁ AKADEMIE ODCHOVANCI FC ZBROJOVKY BRNO V REPREZENTAČNÍCH VÝBĚRECH ČR LADISLAV KREJČÍ Reprezentace ČR U18 JAKUB SURAL Reprezentace ČR U20 ANTONÍN RUSEK Reprezentace ČR U18 ADAM STEJSKAL Reprezentace ČR U15 MIROSLAV KAMENSKÝ Reprezentace ČR U16 DOMINIK JANOŠEK Reprezentace ČR U19 12 LUKÁŠ VORLÍČKY Reprezentace ČR U15 ANTONÍN SVOBODA Reprezentace ČR U15