1. Didaktika TV a její pozice ve struktuře pedagogiky Mgr. Jiří Sliacky, Ph.D. Katedra pedagogiky sportu Pedagogika a její struktura Struktura a předmět didaktiky ̶ teorie vyučování a učení ̶ cílem didaktiky je objasňování jednotlivých pojmů a rozpracovávání teorií, které se vztahují k vyučování a učení (Průcha, 2006, s. 111) Obecná a speciální didaktiky Didaktika tělesné výchovy ̶ předmětem didaktiky TV je „zkoumání a interpretace zákonitostí procesu vzdělávání a výchovy, všech jeho vnitřních i vnějších činitelů a vztahů mezi nimi“ (Rychtecký, 1998, s. 23) ̶ jádrem didaktiky TV tedy je výběr a uspořádání učiva (kurikulum), výběr forem, metod, podstata interakce učitel – žák a vliv podmínek na edukační proces ̶ klíčovým faktorem edukačního procesu je právě dyadická interakce učitel – žák Použité zdroje PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5. RYCHTECKÝ, Antonín a Ludmila FIALOVÁ. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.