Úvod do pedagogické praxe

Obecné informace k praxím

Předmět Úvod do pedagogické praxe (np/nk4111) je inovován v rámci projektu OP VVV Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170).


Vážené a milé studentky, vážení a milí studenti,

v následujícím semestru budete absolvovat tzv. průběžnou praxi. Jedná se o praxi, která nemá stanovené pevné datum, ale u níž se předpokládá, že si konkrétní dny jejího plnění budete domlouvat s provázejícím učitelem sami dle časových možností obou stran. 

Praxe má dotaci 2 cvičení za týden, tzn. při 13, resp. 12 týdnech výuky (1 týden je věnován organizaci) je to 24 hodin přímé činnosti zabývající se praxí (přímá činnost = doba strávená v základní škole). Je zakončena zkouškou a celkově získáte 4 kredity (1 kredit má pro nás zátěž 25-30 hodin, tzn. min. 100 hodin aktivit strávených během semestru tímto předmětem). 


Co se od vás při tomto počtu očekává aneb požadavky na ukončení předmětu:

1. Aktivní účast na praxích na základní škole a splnění předepsaných výstupů (konkrétní postup viz sekce "před praxí, během praxe a po praxi").

2. Zakládání předepsaných výstupů do portfolia - portfolium je složka, do níž si během celého magisterského studia pečlivě ukládáte své výstupy z různých předmětů. Portfolio si pak s sebou nesete ke státním zkouškám. Buďte tedy důslední od samého začátku. 

3. Účast na ústní zkoušce - zde budete prokazovat teoretickou stránku týkající se vašich výstupů, diskutovat a hodnotit kvalitu předepsaných výstupů založených v portfoliu. Na zkoušku se zapisujete, jako i u ostatních předmětů, řádně přes IS (termíny budou vypsány v souladu se studijním a zkušebním řádem). Na zkoušku je nutné přijít s portfoliem!


Více o praxích i např. o portfoliu a sebereflektivním nástroji v ISu najdete na webových stránkách naší fakulty: 


Smyslem úvodní praxe je, abyste nahlédli do běžného chodu školy a začali přemýšlet, jak všechny nabyté zkušenosti co nejlépe předat žákům v reálných podmínkách. Měli bychom spolu začít pracovat na vědomém profesním rozvoji tak, abyste na konci magisterského studia byli nejen odborníky na oborové záležitosti tělesné výchovy, ale také na celkový pedagogický proces. 


Přeji vám úspěšný start do profesního života!