Úvod do pedagogické praxe

Rámcový plán úkolů (shrnutí) a harmonogram realizace praxe

Úkol

Forma výstupu k odevzdání

Termín

Vybrat školu a provázejícího učitele v Inzerci nabídek na portálu Praxe (primárně prezenční studenti).

Studenti, kteří vybírají v souladu s pokyny vlastní školu, informují o místě konání své praxe vyučujícího předmětu.

­- záznam na portálu Praxe

 

- ústní (osobně, telefonicky), e-mailová informace

Do 29. 9. 2023.

Zajistit potřebné podklady pro nástup na praxi na škole, kterou student(ka) zvolil(a). Druh dodaných podkladů (pouze Souhlas nebo Smlouva i Souhlas) a způsob jejich dodání se řídí pokyny k předmětu.

‒       1x Souhlas s umístěním studenta na praxi (naskenovaný v úkolech na portálu Praxe)

 

‒       pokud je potřeba, tak 2x Smlouva o spolupráci při realizaci praxí (písemně, doručená ve dvou originálech na fakultu)

Do 3. 11. 2023.

Kontaktovat provázejícího učitele a domluvit se na průběhu praxe a termínu úvodní konzultace.

---

Co nejdříve po výběru školy a provázejícího učitele.

Pokud student(ka) nevolila školu z Inzerce nabídek, zaregistrovat svoji praxi na portálu Praxe v ISu.

‒       záznam na portálu Praxe

Do 3. 11. 2023.

Úvodní konzultace s provázejícím učitelem (seznámení s prostředím školy, vyřešení formálních náležitostí pro vstup studenta do školy a jeho pobyt v ní, společné zpracování časového harmonogramu praxe).

‒       1x písemný Harmonogram pedagogické praxe

Do 3. 11. 2023.

Průběžné konzultace s provázejícím učitelem, týkající se činností učitele TV, třídního učitele a práce se školní dokumentací.

‒       1x tematický pracovní list Organizace školy a školní dokumentace

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Hospitace v 6 vyučovacích hodinách provázejícího učitele/paralelního studenta.

‒      2x kompletní Hospitační záznam

‒       1x podklad s činnostmi učitele před, v průběhu a po výuce

‒      4x záznam k výuce v reflektivním deníku

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Činnosti učitele co nejrychleji, nejpozději do 16. 11. 2023.

Vedení tandemové výuky ve 4 vyučovacích hodinách s provázejícím učitelem/paralelním studentem.

‒      1x kompletní Příprava na výuku

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Realizace 4 mikrovýstupů (samostatně vedené části vyučovací hodiny dle domluvy s provázejícím učitelem)

‒      1x Příprava na výuku (pouze na část, kterou bude student(ka) realizovat)

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Pořízení videozáznamu vybrané ucelené části vyučovací jednotky se zaměřením na práci vyučujícího studenta/studentky.

Informace k pořízení videozáznamu, včetně situace, kdy pořízení nebude umožněno viz pokyny k předmětu.

1x videozáznam vybrané části vyučovací jednotky (vložený do příslušné složky v Odevzdávárně předmětu)

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Analýza videozáznamu vlastní výuky společně s provázejícím učitelem (případně paralelním studentem).

---

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Vedení samostatné výuky ve 4 vyučovacích hodinách.

‒      2x kompletní Přípravy na výuku

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Průběžné vedení reflektivního deníku. Kromě záznamů k hospitovaným vyučovacím jednotkám je žádoucí, aby si studenti činili záznam ke každé zajímavé situaci, jejíž reflektování je pro praxi studenta/studentky jakkoliv přínosné (zajímavé poznatky, osobní či zprostředkované zkušenosti, situace vyvolávající pedagogické otázky, postřehy o rozporech mezi informacemi a realitou…).

‒      1x soubor deníkových záznamů s minimálně 8 záznamy (Reflektivní deník pedagogické praxe)

‒      záznamy jsou datované a pro dobrou orientaci označují (pojmenovávají) i jednotlivé popisované události (např. hospitovaná výuka u PU, vlastní výuka…)

‒      záznamy jsou psané volnou formou

Průběžně, nejpozději do 19. 1. 2024.

Založení a vedení studijního portfolia.

‒      složka Studijního portfolia s vloženými podklady a materiály z průběhu studia

Průběžně, student(ka) přinese složku s sebou na závěrečný reflektivní pohovor.

Vyplnění reflektivního dotazníku k praxi v ISu studentem na počátku a na závěr praxe, provázejícím učitelem pouze na závěr praxe.

‒      1x úvodní a 1x závěrečný elektronický reflektivní dotazník studenta

‒      1x závěrečný elektronický reflektivní dotazník provázejícího učitele

Do 19. 1. 2024.

Po skončení praxe zajistit potvrzení formuláře o absolvování praxe (naskenovaný pak vložit k příslušnému úkolu na portálu Praxe, originál student(ka) odevzdá vyučujícímu předmětu).

‒      1x vyplněný a potvrzený formulář Potvrzení o absolvování praxe

Po skončení praxe, nejpozději den před termínem závěrečného reflektivního pohovoru.

Přihlášení se (v agendě ISu) a absolvování závěrečného reflektivního pohovoru s vyučujícím předmětu.

V době uskutečnění reflektivního pohovoru musí mít student(ka) splněny všechny ostatní povinnosti a odevzdány všechny ostatní podklady k praxi, včetně elektronických reflektivních dotazníků.

---

Dle vypsaných termínů.