Rámcový plán úkolů (shrnutí) a harmonogram realizace praxe
Úkol |
Forma výstupu
k odevzdání |
Termín |
Vybrat
školu a provázejícího učitele v Inzerci nabídek na portálu Praxe
(primárně prezenční studenti). Studenti,
kteří vybírají v souladu s pokyny vlastní školu, informují o místě
konání své praxe vyučujícího předmětu. |
- záznam na portálu Praxe - ústní (osobně, telefonicky), e-mailová informace |
Do
29. 9. 2023. |
Zajistit
potřebné podklady pro nástup na praxi na škole, kterou student(ka) zvolil(a).
Druh dodaných podkladů (pouze Souhlas nebo Smlouva i Souhlas) a způsob jejich
dodání se řídí pokyny k předmětu. |
‒
1x Souhlas s umístěním studenta na praxi
(naskenovaný v úkolech na portálu Praxe) ‒
pokud je potřeba, tak 2x Smlouva o spolupráci
při realizaci praxí (písemně, doručená ve dvou originálech na fakultu) |
Do
3. 11. 2023. |
Kontaktovat
provázejícího učitele a domluvit se na průběhu praxe a termínu úvodní
konzultace. |
--- |
Co
nejdříve po výběru školy a provázejícího učitele. |
Pokud
student(ka) nevolila školu z Inzerce nabídek, zaregistrovat svoji praxi
na portálu Praxe v ISu. |
‒
záznam na portálu Praxe |
Do
3. 11. 2023. |
Úvodní
konzultace s provázejícím učitelem (seznámení s prostředím školy,
vyřešení formálních náležitostí pro vstup studenta do školy a jeho pobyt v
ní, společné zpracování časového harmonogramu praxe). |
‒
1x písemný Harmonogram pedagogické praxe |
Do
3. 11. 2023. |
Průběžné
konzultace s provázejícím učitelem, týkající se činností učitele TV,
třídního učitele a práce se školní dokumentací. |
‒
1x tematický list Organizace školy a školní
dokumentace |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Hospitace
ve 2 vyučovacích hodinách provázejícího učitele/paralelního studenta. |
‒
1x kompletní Hospitační záznam |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Vedení
tandemové výuky ve 2 vyučovacích hodinách s provázejícím učitelem/paralelním
studentem. |
‒
1x kompletní Příprava na výuku |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Pořízení
videozáznamu vybrané ucelené části vyučovací jednotky se zaměřením na práci
vyučujícího studenta/studentky. Informace
k pořízení videozáznamu, včetně situace, kdy pořízení nebude umožněno
viz pokyny k předmětu. |
1x
videozáznam vybrané části vyučovací jednotky (vložený do příslušné složky v Odevzdávárně
předmětu) |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Analýza
videozáznamu vlastní výuky společně s provázejícím učitelem (případně
paralelním studentem). |
--- |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Vedení
samostatné výuky v 8 vyučovacích hodinách. |
‒
3x kompletní Přípravy na výuku |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Průběžné
vedení reflektivního deníku. |
‒
1x soubor deníkových záznamů s minimálně 8
záznamy (Reflektivní deník pedagogické praxe) ‒
záznamy jsou datované a pro dobrou orientaci
označují (pojmenovávají) i jednotlivé popisované události (např.
hospitovaná výuka u PU, vlastní výuka…) ‒
záznamy jsou psané volnou formou |
Průběžně,
nejpozději do 19. 1. 2024. |
Vedení
studijního portfolia. |
‒
složka Studijního portfolia s vloženými
podklady a materiály z průběhu studia |
Průběžně,
student(ka) přinese složku s sebou na závěrečný reflektivní pohovor. |
Vyplnění
reflektivního dotazníku k praxi v ISu studentem i provázejícím
učitelem. |
‒
1x závěrečný elektronický reflektivní dotazník
studenta ‒
1x závěrečný elektronický reflektivní dotazník
provázejícího učitele |
Do 19. 1. 2024.
|
Po
skončení praxe zajistit potvrzení formuláře o absolvování praxe (naskenovaný pak
vložit k příslušnému úkolu na portálu Praxe, originál student(ka)
odevzdá vyučujícímu předmětu). |
‒
1x vyplněný a potvrzený formulář Potvrzení
o absolvování praxe |
Po skončení
praxe, nejpozději den před termínem závěrečného reflektivního pohovoru. |
Přihlášení
se (v agendě ISu) a absolvování závěrečného reflektivního pohovoru
s vyučujícím předmětu. V době
uskutečnění reflektivního pohovoru musí mít student(ka) splněny všechny
ostatní povinnosti a odevzdány všechny ostatní podklady k praxi, včetně
elektronických reflektivních dotazníků. |
--- |
Dle vypsaných
termínů. |